pervitin
jhdjd
už jsem čistá 5 měsíců,brala jsem od 17let teď je mi 22.brala jsem téměř denně.pervitin byl můj život,znamenalpro mě všechno hodně se však změnilo... a já jsem se rozhodla změnit svůj život (zkušenosti,ha ha)a rozhodla jsem se, že budu pokračovat ve studiu-především to pro mě znamenalo to, že se dostanu pryč od všech a všeho, a tak jsem se přestěhovala,rodiče koupili byt a teď po 2 měsících studia už to nezváldám.ze začátku jsem byla nadšená,že jsem se po tom všem dostala vš ,začla jsem žít úplně jinak (bez drog)- všchno bylo v pohodě... ale teď myslím na perník každý den.strašně ráda bych si dala,zatím se pořád držím ale asi potřebuju pomoc,mám strach, že to už nezvládnu .chci to ZAS,sama vím, že už nechci,aby to bylo jako předtím ale prostě si nemůžu pomoct -

Odpověděl:
Dobrý den, v prvé řadě vám gratuluji k abstinenci, asi to nebylo jednoduché zvládnout. To, že se vám teď začaly objevovat intenzivní chutě na pervitin není nic neobvyklého. Pronásledují velkou většinu bývalých uživatelů, brala jste poměrně dlouho a navíc nástup na VŠ určitě znamená stres, který je jejich významným spouštěčem. Nepíšete, zda jste se někde léčila (ambulantně? komunita? léčebna?) a zda jste byla v kontaktu s nějakým doléčovacím centrem. Myslím, že právě doléčování by pro vás bylo optimální. Jedná se o ambulantní péči, takže by vám to ani nijak nezasáhlo do vašeho současného životního rytmu. Součástí programu je mj. také to, aby se člověk naučil zvládat chutě, ujasnil si, za jakých podmínek se objevují a jak se s nimi vypořádat. Pokud abstinenci udržíte, časem bude jejich intezita slábnout. Je opravdu zbytečné, abyste s tím bojovala sama, když je možnost získat odbornou pomoc a podporu. Když tak dejte vědět region a my vám zkusíme nějaké doléčovací centrum doporučit. A nebo se podívejte na www.drogy-info.cz do rubriky mapa pomoci, kde je podrobné vyhledávání kontaktů na léčebná zařízení dle typu a regionu. Držím vám moc palce a věřím, že to zvládnete. (A to doléčování berte nikoli jako projev své slabosti, ale naopak jako projev rozumného náhledu na problém:)