žlotenka
crek
děkuji za odpověd na můj dotaz,jsem z chomutova a žlotenkou jsem se nakazil zhruba před pěti lety bral jsem dlouhodobě heroin a jiné drogy,když mám být upřimný tak ikdyž jsem se těchto tvrdých drog zbavil dvě drogy mi zůstali a to kouření trávy plus sem tam alkohol,ale jehli jsem se roky nedotknul,tet mám problémi se žaludkem a myslím si že je to odpověd na můj styl minulého života.rozhodl jsem se stím něco dělat jenomže ta léčba je dlouhodobá a já nevím jestli bych takovou dobu dokazal nehulit,prdon ale píšu to tak jak to je jsem rád že neberu heroin ale to jen díky hulení. dále by mě zajímalo jestli v průběhu této léčby přídu o vlasy a jaké jsou jiné vedlejší učinky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní zodpovězení dotazu. Hlavně gratuluji k té abstinenci od heroinu. Všechny podrobné informace o léčbě, jejích vedlejších účincích a by Vám zodpověděli buď na lince hepatitidy C nebo v internetové poradně na www.cecko.cz (anonymně a bezplatně, kontakty viz níže). Také myslím, že by nebyl problém se zeptat na to kouření marihuany. Podle dostupných informací je alkohol pro játra horší, ale samozřejmě i kouření marihuany je zatěžuje. Myslím, že ideální bude, když si zjistíte všechny potřebné informace ohledně léčby včetně tohoto problému a pak se budete rozhodovat, co dál. Níže posílám i kontakty na lékaře ve Vašem regionu, kteří se problematice léčby hepatitidy C věnují. Mám pocit, že ideální by bylo se k někomu z nich obejdnat a všech svých obavách si promluvit. Pokud se na to necítíte takhle, tak se zkuste na své otázky zeptat třeba nejprve v té internetové poradně zaměřené na hepatitidu C. Přeji hodně štěstí. Internetová straánka o hepatitidě C včetně online anonymní poradny: www.cecko.cz Bezplatná infolinka s celorepublikovou působností informace o hepatitidě (žloutence) C, poradenství telefon: 800 333 365 Karlovy Vary, Nemocnice, infekční oddělení Léčba hepatitidy C Bezručova 19, Karlovy Vary, 360 66 telefon: 353 115 300 prim. MUDr. Kateřina Záleská http://www.nemkv.cz Karlovy Vary, Sanatorium Bristoll, hepatologická ambulance Léčba hepatitidy C Sadová 19, Karlovy Vary, 360 01 telefon: 535 341 515 Most, Nemocnice, infekční oddělení Léčba hepatitidy C J.E.Purkyně 270/5, Most, 434 01 telefon: 478 032 098 fax: 476 709 397 prim. MUDr. Jan Cee http://nsp.most.cz Ústí nad Labem, Poradna pro infekční nemoci Léčba hepatitidy C V Jirchářích 2, Ústí nad Labem, 400 01 telefon: 477 112 600 prim. MUDr. Pavel Dlouhý http://www.ordinace.cz/dlouhy