relaps
zuzik
Dobrý den,dcera se porvé s Pervitinem setkala na střední škole,o čemž jsme neměli ani tušení.Na jaře 2001 odešla před maturitou ze školy a následně i z domova.Přes naše veškeré snažení se ale omítala vrátit a hlavně léčit.Až na podzim se totálně fyzicky i psychicky zubožená vrátila domů a sama chtěla podstoupit léčbu. Byla tedy hospitalizována na psychiatrickém odd. ÚVN Praha následně nastoupila do komunity Medvědí kámen u Domažlic. Léčbu ponejprv velice negovala a zhruba až po cca 2 měsících začala spolupracovat. V komunitě byla do konce srpna 2002. Od září začala pracovat jako referentka ve zdravotní pojišťovně a při zaměstnání si dokončila maturitu.Seznámila se s klukem, se kterým žila necelé 2roky.Po jejich rozchodu se chtěla postavit na vlastní nohy, sehnala si dobře placené zaměstnání-asistentka ředitele stavební firmy, dostala hypotéku na vlastní byt a pořídila si psa.Byli jsme s manželem šťastní, že vše se v dobré obrátilo a dcera dokázala skoro nemožné. Vídáme se pravidelně,ale ne zase tak často, abych si všimla problému,který nastal.V létě jsem na dceři začala pozorovat, že je nějaká jiná a posléze jsme přišli na to,že bohužel opět propadla Pervitinu.Jsme s manželem zcela bezradní,oba užíváme antidepresiva,protože se nám vrátilo zase vše to, co jsme raději chtěli zapomenout. I když už jsme tímto peklem prošli před lety,tak vůbec nevíme co si počít a co bychom měli udělat.Dcera to samozřejmě jako problém cítí,ale myslí si, že to zvládá.Opak je pravdou a my nemáme žádnu hybnou páku,kterou bychom to zastavili,veškeré snahy jsou naprosto zbytečné.Jsme na dně a nevíme co si počít.Nemůžete alespoň rámcově poradit co by bylo nejlepší udělat,jako rodiče jí nezavrhujeme a chceme jí pomoci. Děkuji S pozdravem Zuzik

Odpověděl:
Dobrý den, to, že se vás dcery recidiva dotýká, je pochopitelné, ale takové věci se bohužel stávají docela často. Závislost je recidivující onemocnění a toto je typický průběh. Snažte se zachovat klid, vaše dcera dokončila terapeutickou komunitu. To, co v ní získala se neztratilo. Sama dobře ví, že je to průšvih a dříve nebo později se pravděpodobně sama rozhodne něco s tím udělat. Teď by se měla soustředit na to, aby jí užívání pervitinu způsobilo co nejméně škod. Ona už ví moc dobře, jak si pomoci. Tou cestou si už jednou prošla, abstinovala a umí žít bez drog. Situaci bych tedy rozhodně neviděl jako beznadějnou. Předpokládám, že jste z Prahy. Pokud to tak je, doporučil bych vám kontaktovat Poradnu pro rodiče v Café Therapy. Tam budete mít více prostoru pro řešení vašeho problému než prostřednictvím internetové poradny. Adresa je Café Therapy, Školská 30; tel. 284 824 234; Mgr. Štěpánka Čtrnáctá. Hodně štěstí. TN