Pedro
freak
Piko sem poprve dal asi 2roky zpet. Mel sem obdobi dlouhy asi rok, ale rekl bych, ze me tenhle rocni zazitek ovlivnil a zmenil nejvic ze vseho, co sem zkusil. Kradl sem, kde se dalo, nejvic samo doma, hraval sem dost bedny, taky sem nekolik noci spal venku, ale na druhou stranu, mam z vyjetosti takove zazitky, ktere se nedaji srovnat a ani nebudou dat srovnat s nicim jinym v mym svete. Ted je mi 20, urcite si uvedomuju, ze sem uplne vsechno delal spatne, bavi me spousta veci, sem na vysce, a prijde mi to, ze zrovna ted, si muzu konecne udelat zivot "normalne dobrej" a zbavit se svinstva. Mam pocit jako ze sem na nejaky hrane a na jedny strane mam muj novej zivot, na druhy zivot s pikem, jednoznacne si dokazu odpovedet, ktery je lepsi a ktery chci, presto mam vzdy obdobi, kdy se k piku aspon na par uletu vratim. Mam stesti, ze mam nej kamose (s kerym sem rok profetoval), ale ktery se me z toho snazi dostat. Ale stejne mu jen lzu, dal se stykam s lidma, u kterych je sance, ze neco sezenu... Na nakou poradnu nb tak se necitim, rek bych ze mam dost tvrdou hlavu na to, abych tam chodil. Jedinej nazor, pro me dulezitej je ten muj. Ne z pika, sem uz takovej. A navic uz prece nedavam, jen obcas ulitnu, takze sem "normalni"? Myslim, ze ani pro me, ani pro okoli ne. Porad u me existuje otazka: "Proc ne?" Misto toho, abych se zeptal: "Proc?" Lituju vzdycky az si dam... Co ma delat clovek jako ja, na takovym blbym mezistupni, kdy se nehodi pro poradnu, a obycejnej zivot zas neni tak uplne ono? Nemyslet na to nestaci... Musel bych zmizet nekam hodne daleko, abych nepotkal nekoho, kdo dava, nabizi. Dyt uz jen, pokud si nemenite furt telefonni cislo, tak se pomysleni nezbavite... Na dne sem byl uz tolikrat, nekolikrat sem myslel na sebevrazdu, mel ty nejodpornejsi dojezdy a zachoval se hrozne k nekomu, na kom mi zalezelo... Chtel bych se zaradit k jinemu druhu lidi, a zacit zit svuj spokojenej zivot. Nenasli byste nakej napad jakse v tyhle situaci zachovat. Jak se jen muzu poucit, aby mi to stacilo? Diky za vyslyseni =)

Odpověděl:
Dobrý den, nejprve se omlouvám za pozdní odpověď, ale jsme zavaleni prací. Zajímalo by mě, jaký spatřujete rozdíl mezi využitím poradenství "face to face" - tedy návštěvou např. kontaktního centra a zasláním dotazu do poradny. To, že jste nám napsal, je pro mě známkou, že náš "názor" pro vás přeci jen důležitý je. Když jste se tedy odhodlal k napsání sem, jistě byste byl schopen podobný výkon zopakovat v případě návštěvy poradenského pracoviště. Tím vás do toho nechci tlačit, ale pokud si ve vašem dilematu chcete udělat jasno, považuji to za dobrou cestu. Z toho, co píšete, není úplně zřejmě, na co se vlastně ptáte. Jasné je jenom to, že nejste spokojen ani s perníkem, ani bez něj. To je dost nepohodlné, ne? Odpovědi na všechny vaše otázky znáte moc dobře sám. Zážitky na perníku ničím jiným nenahradíte a pokud se rozhodnete pro abstinenci, musíte se s nimi rozloučit. Před drogami utéci nelze. Musíte se naučit žít vedle nich. K poučení jste měl příležitostí dost, věřte tomu, že dno není nikdy dost hluboko a záleží jen na vás, kam až to necháte zajít... Tohle zřejmě slyšet nepotřebujete, ale asi by se vám ulevilo, kdybyste se pohnul z místa a buďto se odhodlal k abstinenci nebo se smířil s tím, že budete brát dál i se všemi riziky a důsledky. Dobrý terapeut vám ponechá obě možnosti a bude vás podporovat v tom, abyste se rozhodoval svobodně. Nejsem si jist, jestli jsem vás touhle odpovědí uspokojil. Pokud ne, klidně se znovu ozvěte. Reakce na další dotaz už snad bude rychlejší. Opatrujte se. TN