Neurol-odvykání
Vašek
Moc prosím o odpověď. Je mi 54 let, trpím na extrasystoly a lékařka mi v květnu dala na zklidnění Xanax 0,25, který jsem bral pouze při potížích 1-3x týdně. Od 5.7. mi začala pobolívat hlava, tuhnout šíjové svaly, prodělal jsem celou řadu vyšetření(CT,RTG,EEG...) a nakonec mi byla diagnostikována deprese. Od srpna beru Mirtazen 45mg a pro potalčení atak úzkosti mi dala psyhiatrička Neurol 0,25, který beru 4 měsíce denně 0,50-0,75mg (2-3 tab. 0,25). Při pobytu v nemocnici jsem asi 4 dny bral pro zklidnění 1,5 mg.Teď mi zabraly AD a chtěl bych se zbavit Neurolu, ale moc mi to nejde. Když ho nevezmu 1 den, druhý den mi opět začně pobolívat hlava a šíjové svaly - vrací se původní potíže. Potřebuji poradit, jak ubírat a zda je možné tyto příznaky něčím překrýt - např. Buspiron ? Poslední týden jsem snížil na 0,66mg denně, tab. 0,25 čtvrtím. Vím, že to není velká dávka, ale fyzická závislost po 4 měsících asi mám. Nechci nic urychlit, ale chci se Neurolu včas zbavit. Jak dlouho mám ubírat, razantního přerušení se bojím. Je nějaký lék na překrytí abstinenčních příznaků ?

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že závislost se po takhle dlouhé době užívání ještě nestačila rozvinout. Doporučuji vysazovat postupně klidně měsíc, vždycky po stupíncích - asi tak týden berte 0,5, pak dávku zredukujte na polovic, pak opět po týdnu na polovic, pak vysaďte. S lékem co nejméně manipulujte, pokud budete vymýšlet složitá vysazovací schemata bude se vám vysazovat hůře. Pomoci při vysazování může Magne B6. A zbytečně se tím nezúzkostňujte, nebo budete mít více extrasystol. :-) A choďte na procházky, trochu sportujte, to je na úzkosti a deprese také dobré v situaci, kdy jsou již trochu zaléčené. P.s. A proberte to s kolegyní, která vám léky píše. :-) A držím palce. :-)