Pro p.Veise.
Mamka
Dobrý den, omlouvám se, že znovu píšu. Syn je od včerejška z domu, ale zatím nic nekončí. Mám pocit, že teprve to nejtěžší a hejhorší máme před sebou. Celý den mně i manželovi telefonuje a vyčítá, vydírá, snaží se s námi manipulovat. Vypla jsem mobil, a tak žačal psát SMS. Když zjistil, že jsem s manželem na jedné lodi a nepochodí ani u mně, tak napsat tohle. "Přesná citace" Paní ....... zítra si z /adresa/ odnesu poslední věci a vrátím klíče. Rád bych všechna potvrzení a papíry ohledně podnájmu /ten jsme mu sehnali a na 3 měsíce zaplatili/. Nemá cenu cokoliv řešit když si navedená a zmanipulovaná. Smutný je, že stejně nemáš jinou možnost, ale já to chápu.. ty žiješ ve lži jenom aby si měla klid od vlastního muže..to má být na co pyšnej pan ......Koho myslíš, že bude terorizovat teď, až zjistí, že mě už nikdy!! Nechci se už ani jmenovat...... Asi jsem slaboch, ale jsem z toho úplně rozhozená. Je to na mě opravdu silné kafe. Musím normálně fungovat, ale jde to ztěží, nechci aby na mně v práci někdo něco poznal. Špatně se soustředím na úkoly, jde mně všechno mnohem pomaleji. Jak dlouho to ještě bude trvat? Je to opravdu k zbláznění. Kdo si tím sám neprošel, myslím, že vůbec nemůže pochopit o čem to všechno je. Je vůbec nějaká šance, že to jednou skončí a budeme žít konečně trochu v klidu? Mně se zdá, že se to stejně s námi potáhne jako stín, který nás už bude pronásledovat až do smrti... Sbírám síly abych to vydržela, ale čím déle to trvá, tak mně jich stále více ubývá. Je to začarovaný kruh, ale jak z něho ven? Poraďte!!!! Mamka

Odpověděl:
Dobrý den, to je v pořádku, že píšete. Jsem rád, že se Vám podařilo situaci se synem konečně "rozetnout". To byl ale teprve ten první krok. Teď budete nějakou dobu procházet přesně tím, co popisujete. Urážky, manipulace atd. Buďte pevná a snažte se to vydržet. Je to naprosto přirozená reakce. Mnoho slov je řečeno v afektu, ve zlosti. Ukažte svému synovi, že to myslíte vážně a nechte ho si tím projít. Zkuste jeho reakce na nějaký čas nevnímat. Pro syna jste udělali "komfortní" služby. Mám na mysli tři měsíce zaplacený pronájem. Víc už je na něm. Věřte, že jednoho dne to bude za Vámi a Váš syn bude dospělý samostatný muž. A k Vám osobně - prosím, buďte v kontaktu se zařízením, které jsem Vám doporučil a zamyslete se nad tím, vyhledat psychologickou pomoc pro Vás osobně. To co prožíváte je veliká zátěž na Vaší psychiku i tělo. Je to z Vašeho dotazu velice cítit. Uvědomte si, že na prvním místě Vašeho zájmu musíte být Vy sama a Vaše "pohoda"! Všechno ostatní je až na druhém místě. Přeji hodně sil a zkuste se spojit s nějakým psychologem! Zdravím, Štěpán Veis