nevim jak dal
sami
Dobry den, budu se snazit to schrnout,je to na dlouhe povidani.Ziju se svym muzem 2 roky,v zari jsme se vzali.Me je 26 let a jemu je 41,je rozvedeny(cely rozvod se vsim vsudy jsme prozivali spolu)ma tri deti,uz kdyz jsem ho poznala byl psychycky dost na dne,pil a bral prasky na spani a antidepresiva.Protoze ho miluji a je to moc hodny a chytry clovek,jsem se rozhodla ze pri nem budu stat,podarilo se nam ze pil mene a prasky nepotrebuje vubec.Nicmene projit celym tim rozvodem,nebylo lehke,trvalo to skoro dva roky,jeho bejvala zena to nedelala lehke.k tomu jeste prisel o praci,jako sef oddeleni exportu.Lecil se pak naky cas na psychiatriji.Pred rokem zacal zase dost pit,pak se diky kamaradovi dostal ke cracku,stal se zavislym,denne uz mu nestacila davka 1 gr a nedelal nic jineho nez sedel v kuchyni a kouril,nespal,nejedl atd.Snazila jsem se mu pomoci,pres pul roku jsem to zvladala,kryla ho aby se to nikdo nedozvedel,rodina i jeho deti kdyz k nam prisli na navstevu,sousedi atd.Ale pred asi 2 mesici uz jsem i ja psychycky dost na dne,mela jsem i psychycky kolabs,vyskoky tlak a vsechno kolem,nezvladala situaci a zacli jsme se hadat,prosila jsem ho at prestane,ze nas to nici,porad sliboval,rikal ze to neni lehke at mu dam cas,ale pro me uz to trvalo dlouho(o financnich problemech ani nemluvim)Slibyl ze prestane,at si ho vezmu,ze po svatbe to vsechno skonci,ja nechtela,nejdriv jsem chtela pockat jestli dodrzi slovo a zacne jednat,nakonec jsem si ho vzala a verila,samozrejme se nic nestalo.Porad jen sliboval,pak se priznal ze to sam nezvladne,ze potrebuje profesionalni pomoc,nasli jsme tedy adresy a tel. ale tam taky nevolal,trvalo to tydny,teprve pred 2 tydny tam sel a tam mu samozrejme rekli ze tam musi 3 tydny zustat,to se mu zrejme nechtelo a rekl ze to ted nejde,ze dostane mozna praci a ze ma strach kvuli detem atd a ze tam pujde v lednu.Ja uz to opravdu nezvladala ,denne jsme se hadali,ja mu rekla ze uz mu neverim,ze je lhar a ze ho opustim jestli nezacne neco delat,je to pro me horor,hlavne nevim jak se k takovym lidem chovat.Pred tydnem,zniceho nic mel pocit ze ho chci opustit,ze jsem k nemu studena a ze si nekde neco schanim a ze se schazim se svym bejvalim,naprosta blbost,rekla jsem mu ze to tak neni,ze stojim pri nem ze ho miluju.Druhy den na to prestal kourit,dnes uz je to tyden co nekouri,mela jsem strasnou radost i presto ze co vstane radsi odejde s domu a oipje se,prijde domu veme si prasky na spani a tak je to kazdy den,ale nevycitam mu to,vim ze nejak to zvladnout musi.To nejhorsi,ale prislo vcera vecer,rekl me,ze je mezi nama konec,ze jsem mu nepomohla kdyz nejvic potreboval,ze jsem ho schodila jeste hloubeji kdyz mu bylo nejhur,ze jsem mu neverila a v neho neverila a ze jsem k nemu stratila respekt.Je me hrozne,vubec nepochopil,ze jsem celou tu dobu stala i kdyz asi ne tak jak si predstavoval,ale ja uz jsem psychycky taky byla na dne a na nej i kricela,ale to se nedalo ovladat,byla jsem na to sama.A dnes me rekne za to vsechno,ze jsem mu nepomohla,ze se mu ted rozsvitilo,kdyz prestal a vidi to vsechno,ze me ted uz nepotrebuje kdyz se s toho musel dostat sam tak sam pujde i dal,pry jsme dostala spoustu sanci,ale bylo me to jedno a ted uz by jsme nemeli zadnou harmoniji.Nechapu,to pry me miluje,ale uz se rohodl,vzdyt jsme se teprve v zari vzali.Mysli to vazne nebo je to jen nejaky nasledek psychyky?Vim ze je mu hrozne,tyden neni dlouho a prodelava hrozne stavy,ale tohle jsem necekala.Jinak jsme meli pred tim krasny vztah,az kvuli te drize jsme se zacli hadat.Nevim co dal a jak se k nemu chovat.Da se ten vztah jeste zachranit.Chci aby pochopil,ze jsem se snazila mu pomoci. Dekuji predem za vasi odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, omlouváme se za zpoždění s odpovědí, ale nakupilo se nám toho teď hodně. Nevím, jak se u vás aktuálně situace vyvíjí, zda manžel nadále od cracku abstinuje a řeší to alkoholem a prášky nebo se ke cracku vrátil. Nicméně oboje je špatně. Navíc podle toho, jak to popisujete, řekla bych, že s vámi manžel docela manipuluje a citově vás vydírá. Je to pro vás jistě velice náročná situace a vypadá to, že manžel, i když tuší, že má se závislostí problém, není ochoten pro jeho řešení něco udělat a naopak se snaží vinu dávat vám. Takže další krok bude na vás a vy byste si měla nastavit jasné hranice, kam až budete ve své toleranci a snaze mu pomoci ustupovat, jaký vztah je pro vás ještě přijatelný a jaký ne a těchto hranic se také držet. Protože pokud budete stále ustupovat a manžela omlouvat, jemu tím nepomůžete a sebe jen vyčerpáte. I když váš manžel není odborné pomoci aktuálně přístupný, myslím, že by vám pomohlo, kdybyste ji vyhledala pro sebe. Mohla byste tam svou situaci probrat určitě lépe, než tady, prostřednictvím internetové poradny, a získala byste potřebnou podporu. Zkuste se obrátit na nejbližší Kontaktní centum, většinou poskytují služby nejen uživatelům drog, ale i jejich blízkým. Jejich seznam najdete např. na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice "mapa pomoci". A nebo se ještě ozvěte a napište region a my vám zkusíme někoho doporučit. Přeji hodně sil.