extáze
Pavel
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Před dvěma dny sem poprvé vyzkoušel extázi. (1ks) Hned na akci bylo vidět že sem to přehnal tzn. zvracel sem, měl sem střevní potíže a vše co jsem vypil - čistou vodu, jsem opět vyzvracel. Půl večera si nepamatuji. Ale teď k dotazu, už je to 2 a půl dne od akce a já mám deprese, stavy úzkosti, klepou se mi ruce a je mi opravdu špatně. Nevím co mám dělat. Moc prosím o radu. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co jste užil, nebyla s největší pravděpodobností tableta obsahující MDMA (tedy látku, která je jako droga "extáze" označovaná), pouze byla vydávaná za tabletu extáze, ale ve skutečnosti obsahovala některou z nebezpečných substancí. Více informací o těchto látkách, které mohou způsobit závažné zdravotní potíže najdete na níže uvedeném webu. www.lf3.cuni.cz/drogy v článku Odvrácená tvář Extáze. Doporučila bych Vám, abyste zkusil vydržet. Zkuste normálně jíst a spát, vyhýbejte se jakýmkoli drogám včetně alkoholu, které by mohly stav ještě zhoršit. Obyčejně takové stavy po pár dnech samy odezní. Pokud by to do konce týdne nepřešlo, tak znovu napište. Pak by bylo asi potřeba se poradit s psychiatrem. Zatím držím palce.