Co s ní?
Igor
Dobrý den, mám za sebou dlouhou drogovou kariéru, ale teď už jsem 3 roky čistý. Seznámil jsem se s holkou, která taky brala, ale prý přestala. Jenže jsem se do ní zamiloval jako blázen a ona zase začíná brát. Sam jsem závislost zažil, takže mám pro ní veškeré pochopení, ale na druhou stranu, zažívám stavy strachu o ní, taky mi lže. Když jsme spolu, je všechno v pořádku, je odhodlaná přestat, ale jen vytáhnu paty, někde se sjede a je to zase v pytli. Za poslední dva měsíce to udělala už dvakrát. Moc jí chci pomoct, jenže nevím jak. Do léčby nechce, že by přišla o byt. Co s ní? Rozejít se s ní nechci, mám jí moc rád, rozumíme si. Věřím, že i ona mě má ráda, jenže... Díky za odpověď. Igor

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, právě proto, že máte za sebou závislost, víte taky určitě, že chtít přestat musí jedině člověk sám, nikdo jiný to za něj "neodpracuje". Můžete jí mít seberadši, ale měl byste mít trochu pud sebezáchovy a uvědomit si, že tři roky abstinence nejsou nijak dlouhá doba, abyste si mohl dovolit takhle riskovat. Lehce se Vám může stát, že skončíte spíš Vy znovu na drogách, než ona čistá. Když se rozhodnete i přes to ji zachraňovat, připravte se na všechno co znáte z druhé strany - nekonečné sliby, pokusy, hledání po ulicích...a namlouvání si, že Vás má radši, než drogy.