Jak se zbavit závislosti na lécích?
Moni
Prosim Vás o pomoc.Asi měsíc jsem užívala lék proti bolestem zad Tramal.Po jeho vysazení jsem zjistila,že jsem si na něj navykla.Tímto Vás žádám o radu,jak se co nejlépe zbavit abstinenčních příznaků.Existují na to nějaké léky jak aspon´ zmírnit abstinenční příznaky?Na odvykací kůru jít nemohu.Jsem z Jižních Čech.Děkuji Vám předem za odpoved´a za Váš čas.Moni.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tramal je silné analgetikum, které patří do skupiny opiátů. Myslím, že by bylo ve Vašem případě nejlepší, abyste se o problémů poradila s lékařem, který Vám lék předepisuje - musí vědět, že v případě dlouhodobějšího užívání tohoto léku může dojít k rozvoji fyzické závislosti a odvykacímu stavu a měl by to umět řešit a poradit Vám, jak to nejlépe zvládnout. Další možností je navštívit specializovanou ambulanci (AT poradnu), kde se zabývají léčbou závislosti. Jistě by Vám pomohli. Není nezbytně nutné absolvovat ústavní léčbu. Jednou z možností je Tramal postupně snižovat pod odborným dohledem a/nebo je přejít na jiný, bezpečnější typ medikace, kterou pak postupně vysadíte. Další možností je překonat pár dní s nepříjemnými stavy, které se mohou podobat těžší chřipce (po měsíci užívání by neměly být odvykací příznaky zdraví nebo život ohrožující) a odezní v průběhu cca 5 dní. Níže uvádím kontakty, kam byste se případně v jižních Čechách mohla obrátit o pomoc. Zatím držím palce a věřím, že se Vám to podaří zvládnout. České Budějovice, AT ambulance při psychiatrickém oddělení nemocnice Nemocnice, České Budějovice, 370 01 telefon: 387 878 732 MUDr. Slavomír Spousta http://www.nemcb.cz Strakonice, AT poradna Radomyšlská 336, Strakonice, 386 01 telefon: 383 551 911 MUDr. František Kučera Sezimovo Ústí II, Psychiatrická ambulance Lipová 616, Sezimovo Ústí II, 391 01 telefon: 381 275 802