rada
Gabča
Dobrý den..Mám přítele,už jsme spolu půl roku.Jenže je to nedávno odnaučenej feťák.Přestal s tím prý kvůli mě.Já mu to věřím,ale sám mi přiznal,že si občas dá(perník).Teď víc pije alkohol-středně,nejspíš,aby zahnal chutě.Ale budiž!Mám ho moc ráda toho človíčka a záleží mi na něm.Nemám s podobnýma věcma vůbec žádné zkušenosti,proto Vás moc prosím,napiště,jak poznám,že si něco dal???Příznaky,chování apod.A jak bych mu mohla víc pomoct,aby přestal mít vůbec nějaké pomyšlení??Jinak se opravdu změnil.Chodí pravidelně do práce,což dřív prý chodil,jak se mu zachtělo.A moc ho naplňuje ta práce.Děkuji,přeji hezký den...Gabča,21let

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vás zklamu, nic optimistického Vám nenapíšu. Poznat, že někdo bere, matož, že si občas dá, dá někdy zabrat i lidem, kteří takové osoby vídají denně, natož Vám , pokud s tím nemáte žádné zkušenosti. takže bude jen a jen na něm, jestli Vám to bude chtít přiznat. Co se týče pomoci, je to opět v jeho rukou. Pokud bude chtít přestat, řekne Vám sám, co by mu pomohlo, jakou podporu by potřeboval. Nesmí to být ale na úkor Vás samotné. Pokud se mu nebude chtít, nic s tím neuděláte. Po pravdě řečeno, pokud si občas dá, asi zas tak moc nechce. Měl by spíš vyhledat odbornou pomoc, než žádat pomoc od Vás. Můžete to zkusit, třeba se podaří, že nebude brát, ale obecně spíš platí, že je lepší takový vztah ukončit, protože s ním budete mít pravděpodobně víc trápení než radosti. Rozhodně byste neměla v začínajícím vztahu, kdy to má být nejhezčí, řešit takové věci, jako jestli chodí do práce, nebo ne...opravdu si takhle představujete hezký vztah?