Pro dcerku...
Katty
Zdravíčko... Beru pervitin pravidelně již čtyři roky, věřila jsem, že když otěhotnim, nechám toho. Když jsem byla těhotná, spoléhala jsem, že až své dětátko uvidim, zlomí se to ve mě a přestanu tedy pak, bohužel ani narození mé zdravé dcerky, nebyl dostatečný důvod. Teď je jí rok a půl a já dál valim. Je pravda, že jsem s ní pořád doma, miluju ji a lidé kolem mě říkají, že jsem se s tim svinstvem naučila žít. Dávám si tak, abych byla schopna přemýšlet a nijak malou neohrožovala, nechci tak pokračovat, hlavně kvůli ní, na mě nezáleží! Šla bych se léčit, jenže si bez dcerky nedokáži představit ani jedinný den, natož několik měsíců. Moje otázka je asi jasná, existuje místo, kde bych mohla být i s ní?! Když zůstanu tady doma, v tomhle městečku, nikdy se z toho nevyhrabu. Pomůžete, prosím?! Děkuji předem. Katty...:>

Odpověděl:
Dobrý den Katty, vaše rozhodnutí je určitě správné. Lze jen těžko odhadnout, jak by se situace vyvíjela dál, pokud byste na pervitinu zůstala. Určitě nelze vyloučit, že dříve či později byste přestala péči o dceru zvládat a nakonec by vám byla z péče odebrána. V jižních Čechách na Karlově existuje terapeutická komunita SANANIM, která má jako jediná v ČR speciální program pro léčbu závislých matek společně s jejich dětmi. ( http://www.sananim.cz/fcilities.php?id=6 ) Léčbu v této komunitě vám může zprostředkovat buď Kontaktní centrum SANANIM, o.s. Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 nebo Denní stacionář - SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 Takže si tam co nejdříve zavolejte a domluvte se na dalším postupu. Držím palce ať zvládáte a všechno dobře dopadne.