leky na spani
bara
Dobry den Rada bych vyuzila vasi pomoci on line a poradila se s vami s mym problemem. Je mi 32 let,v minulosti jsem trpela nespavosti a problem zacala resit prasky na spani. Nini je tomu uz dva roky a neumim si predstavit,ze pujdu spat bez leku a ze druhy den nezvladnu praci me plni pocitem strachu. Ze stilnoxu jsem presla na hypnogen a neurol. Rada bych se poradila,jakym zpusobem mam leky vysadit,postupne,ci naraz? Mam hruzu z jakzkoliv abstinencnich priznaku,rada bych i dochazela nekam k psyshiatrovi nebo psychologovi,ale stydim se sverit se svym problemem. Dekuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, dlouhodobé užívání léků na spaní je v ČR poměrně rozšířená věc. Dva roky pravidelného užívání není krátká doba. Rozhodně by bylo na čase s tím něco udělat. Uvažujete správně, když píšete o tom, že by bylo na místě zkontaktovat se s nějakým odborníkem. Možnost by byla také probrat Vaše obavy s lékařem, který Vám léky předepisuje. Co se týče vysazení, nedělal bych to naráz - mohlo by to být nebezpečné! Asi nejšetrnější a nejbezpečnější způsob je léky vysazovat postupně - snižovat dávky. To vše by se ale mělo odehrávat pod dozorem lékaře. Nezkoušejte to tedy na vlastní pěst. Pokud Vám s tím nebude schopen pomoci Váš lékař, můžete se zkusit obrátit na lékaře, který se specializuje na léčbu závislostí. Léková závislost je poměrně komplikovaný komplexní problém a vysazení léků je jen první krok. I nadále budete potřebovat odbornou pomoc, abyste se zdárně naučila bez léků žít spokojený život. Chci Vám ještě napsat, že se rozhodně nemáte za co stydět. To, co prožíváte se děje mnoha lidem a není na tom nic neobvyklého a Vaši snahu se tomu postavit čelem každý rozumný člověk ocení. Navrhuji tedy nejdříve probrat vše s lékařem, od kterého léky máte. V případě, že to nepůjde, můžeme Vám pomoci najít nějakého odborníka. A jak jsem psal, nebylo by od věci najít si někoho, kdo by Vám pomohl v dalších krocích, poté co léky úplně vysadíte. Držím Vám palce a věřím, že to zvládnete, Štěpán Veis