testy THC aj
eliska
Dobrý den, máme 19-letého syna. Poslední 3 měsíce se nám ztrácí peníze.Nicméně i přes jasné důkazy krádeže tvrdě popírá. Střídají se u nej navaly agresivity a velké únavy. Problémy má i ve škole, nicméně má snahu je řešit.Samozřejmě vše může být i z jiných důvodů.. Abychom se ujistili zda "bere či nebere", prosím Vás o info , které testy jsou vhodné a po jaké době v moči zjistitelné. Hlavně u marihuany , Extáze a Pervitinu. POkud by testy byly pozitivní, jak reagovat a co dál. Obávám se, že při usvědčení,by měl jistě tendence okamžitě odejít z domu apod.. Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, pokusím se Vám odpovědět na Váš dotaz. Testy na zjištění drog z moči jsou k dostání ve většině lékáren. Dají se pořídit na jednotlivé drogy, na jejich kombinace, případně celý panel nejběžnějších drog. Různé drogy (respektive jejich metabolity - to na co se drogy v těle "rozpadají") jsou v moči různě dlouho zjistitelné. Marihuana až 30 dní, pervitin až 21, extáze až 14 dní - vše závisí na tom, jak často a jak dlouho je ta která droga užívána. Tolik fakta o testech. Sama dále píšete o tom, jak reagovat při pozitivitě testů. Ano. Upřímně řečeno, testy Vám nepoví nic jiného, než že Váš syn užil v blízké minulosti tu kterou drogu. Nic víc. Atmosféra testování může být nepříjemně konfrontační a může končit opravdu tím, že syn zareaguje odchodem, nebo jinak zkratově. Testem se nedozvíte nic o tom jak často, proč drogy bere, v jaké fázi užívání je atd. Pokud se rozhodnete testovat, je určitě dobré to s testovaným probrat, dohodnout co se bude dít v případě pozitivity - např. společná návštěva odborníka. Z mého pohledu by bylo nejlepší se nejprve, bez syna, zastavit za odborníkem v oblasti drogových závislostí a vše s ním probrat. Vždyť jak sama píšete, nemusí jít zcela určitě o drogy, třeba najdete i jiné vysvětlení. Každopádně se Vám může podařit nalézt i jiné řešení, jak téma drog a Vaše obavy vyřešit, než testování - případně se na testování "připravit". Pokud budete chtít, můžeme Vám poslat kontakt na nejbližší zařízení ve Vašem okolí. Co vy na to? Zdravím a držím palce, Štěpán Veis