rada
madame D
dobry den,som studentka mediciny a navstevujem yahoo chat/health and medicine,tam som nahodou stretla jednu pani,ktora bola trikom vtiahnuta do brania cracku.vraj uz 2 a 1/2 roka neberie nic,teraz ma obdobie,kedy preziva symptomy odvykania a nevie si to vysvetlit,velmi ju to obtazuje,naviac trpi strasnym pocitom viny a strachom z ludi. velmi by ma zaujimalo,ako je mozne ,ze opat preziva tieto symptomy. ako je to v usa bezne,nema peniaze na doktora,po liecbe ,ktoru presla a chcela najst nejakeho doktora v online poradne,ale bohuzial nasla len mna.tak by som bola rada ,ak by ste mi odpovedali.vopred vam velmi dakujem.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Úplně teď nevím, co byste po nás potřebovala. Zda potřebujete nějaké kontakty na odborná zařízení / on line poradenství / lékaře v USA? Nebo potřebujete od nás pouze nějaké info ohledně jejího zdravotního/psychického stavu, které jí pak chcete předat prostřednictvím chatu? Myslím, že diagnistikovat cokoli přes internet a ještě na základě informací z druhé ruky není dost dobře možné. Chápu, že Vás ten problém zajímá, ale budeme muset vymyslet konstruktivnější řešení, než abychom prostřednicvím Vás radili ženě z USA, co má dělat. To, co mě napadá k případu té paní, je, že se vůbec nejedná o příznaky odvykání z cracku, ale o depresivní nebo úzkostnou poruchu, která s užíváním souvisí buď málo nebo vůbec a že by bylo potřeba, aby navštívila (nikoliv virtuálního) psychiatra nebo psychoterapeuta, případně nějaké doléčovací centrum zaměřené na lidi po léčbě za závislosti (aftercare centre). Obvykle i v USA existují služby pro lidi, kteří nemají dostatek peněz, řada zařízení např. v drogových službách odvíjí výši platby od výše příjmu klienta, aby pro něj byla služba dostupná. http://psychcentral.com/resources/Psychotherapy/Online Na tomto webu najde dotyčná odkazy na desítky specialistů, kteří poskytují psychologické a psychoterapeutické služby on-line. Stačí si jen zjistit, za jakých podmínek včetně finančních lze službu využít. http://findtreatment.samhsa.gov/ Na tomto webu je možné najít léčbu zaměřenou na problémy se závislostí v celých Spojených státech, je to obrovská databáze kontaktů včetně podrobnějších informací o podmínkách léčby a včetně informace o požadovaných platbách za léčbu.