48702 p.dr.Nedved
JITKA
Mockrat dekuji za odpoved.Ptal jste se i na tvrdsi opatreni.Dohnal me tak syn daleko,ze jsem mu zacala schovavat boty.Nejakou dobu to fungovalo,ale dlouho jsem to nevydrzela a umluvil me,abych ho pustila ven,ze bude v pohode.Vim,ze je muj problem,ze me vzdy umluvi,udela ty jeho psi oci.Pred par dny ho nekdo zmlatil,tak ho prevezli na pohotovost,ani nam to nerekl a dnes prisla zprava z nemocnice kde pisou,ze byl agresivni,sprosty na personal a po par vysetrenich utekl.Vzdy kdyz se opije,je agresivni,ale doma na nas si to nikdy nedovolil.Ve zprave take stalo,ze kouril marihuanu.Jak jste mi radil,zejdu za poradcem AT v Lounech ,snad mi poradi.Dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, děkuji za kompliment, ale nejsem doktor ;-). Myslím, že jste se rozhodla dobře. Celá situace vyžaduje strukturované poradenství, kterého prostřednictvím poradny nejsme schopni. Naše poradna je navíc zaměřena na nealkoholové drogy. Momentálně je na místě, abyste začala pomáhat sama sobě, protože v pomoci synovi máte velmi omezené možnosti. Váš syn se musí sám rozhodnout, jak chce žít a vzít na sebe odpovědnost za svůj život. To však trvá dlouho a často je to spojeno s hlubokým pádem. Výsledkem je však ničím nenahraditelná zkušenost, která bývá zdrojem motivace ke změně. Podporujte syna maximálně v tom, aby přejímal odpovědnost sám za sebe. Tím, že mu schováváte boty ho stavíte do role dítěte, za které nesete odpovědnost vy. Tím mu to paradoxně ulehčujete. Zřejmě vás však čeká těžké období ve kterém budete zažívat pocit bezmoci nad tím, jak se váš syn ničí. Proto si myslím, že péči si v tuto chvíli zasloužíte vy sama. Opatrujte se. TN