smysl života
T.D.
Dobrý den, chtěl bych Vás touto cestou požádat o radu a...vlastně se i svěřit...nevím na koho jiného se obrátit.. Brával jsem pervitin, byl jsem běžný závislák, na které narazíte všude...injekce, dluhy, lži, čím dál méně přátel... Pak jsem se s tím rozhodnul seknout, šel jsem na léčení, které jsem však do konce nedotáhl. Dnes od pervitinu abstinuju přes půl roku, navštěvuju psychiatra a beru dvoje antidepresiva, ale beztak je mi stále mizerně, víceméně se jen poflakuji, znuděný a otrávený se válím a jsem protivný sám sobě. Když to vezmu kolem a kolem, nic mě nezajímá, ani nebaví. Přátele nemám stále skoro žádné, komunikace s lidmi je pro mě velmi obtížná - nenacházím společnou řeč a taky se cítím, že nemám lidem co nabídnout, ani o čem se bavit. Ta nicota v mém srdci je ubíjející. Vím, že bych s tím měl něco dělat - přinutit se třeba k nějaké zájmové aktivitě... Ale je to těžké, když se mi nechce. V září jsem nastoupil na vysokou školu s nadějí, že ve studiu naleznu alespoň dočasně smysl svého bytí, ale brzy mi došlo, že na feťáka, který nedávno vylezl z léčebny, toho chci trochu moc, a jak rychle to se školou začalo, tak rychle to i skončilo. Chtěl bych si najít práci, a pokud možno, se za ní i někam přestěhovat, ale mám teď strach, že to dopadne jako s tou školou - po pár dnech zjistím, že u ničeho nevydržím, až mě splín zase přiková na celý den v posteli. Jediné, z čeho mám u sebe ještě radost, je to, že neberu, ale jinak se ze mě stává znuděná tlustá bečka se sebevědomím pod bodem mrazu a radši už se na sebe nekoukám ani do zrcadla. Nevíte, prosím, co by mi mohlo pomoct?

Odpověděl:
Dobrý den, předem bych vám chtěl vyjádřit obdiv za to, že jste schopen abstinovat i za takto obtížných podmínek. To není samozřejmost, ale zároveň je to základním předpokladem toho, abyste našel způsob, jak zlepšit váš život. Vy sám píšete, že jste nedokončil léčbu a v tom vidím zároveň i řešení - pokuste se ji dokončit. Témata, která popisujete jsou učebnicovým příkladem témat klientů využívajících služeb doléčovacích center. Většina doléčováků vás přijme do ambulantní péče i bez dokončené předchozí léčby. Drogy zřejmě nebyly vaším primárním problémem. Byly jen důsledkem toho, že jste tento problém neřešil. Teď abstinujete, což znamená, že přišla ta pravá chvíle začít. Udělejte to dřív, než vás vaše deprese doženou k relapsu. Kontakty najdete na www.drogy-info.cz na mapě pomoci. Kdyby s tím byl problém, napište odkud jste a pokusíme se vám vyhledat kontakt případně vymyslet další možnosti. Pokud jste z Prahy, zavolejte mi na 251 614 070 a já si vás objednám na vstupní pohovor k nám do doléčováku. Opatrujte se. TN