Kačí
mam kamarada, ktery bere pervitin a prosi me o pomoc,abych mu nejak omohla...chce nejakou motivaci a ja nevim,ale do lecebny ho nechci brat...a tvrdi,ze chce prestat tak mi prosim poradte,...dekuji za odpoved...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by si především Váš kamarád měl ujasnit, co chce. Nemůže po Vás chtít, abyste byla motivovaná k abstinenci za něj a zajišťovala mu léčbu. Jistě ho něco vedlo k tomu, aby Vás o pomoc požádal - nejspíš se dostal do nějakých potíží, které jsou spojené s pervitinem a to je ten důvod/motivace, která by ho mohla přimět k tomu, aby s pervitinem přestal. Pokud má o nějakou formu pomoci/léčby zájem, měl by ale také proto něco udělat - tedy např. zajít se o tom někam poradit, zjistit si, jaké jsou možnosti léčby... (není to pouze léčebna, ale i řada ambulantních léčebných programů) Když mi napíšete, odkud Váš kamarád je, kolik je mu let a jak dlouho pervitin bere, tak bych Vám mohla doporučit nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog (zařízení, kam se může Váš kamarád obrátit a poradit se nezávazně i anonymně o tom, jak řešit jeho situaci, jak je to s možnou léčbou a tak dále). Zatím držím palce a zkuste to nechat více na kamarádovi - koneckonců drogy neberete Vy, ale on.