malysek
Je mi 38 let, memu synovi neco malo pres 18let, bohuzel jsem konfrontovan s necim, na co jsem nechtel snad ani pomyslet - temer s naprostotou jistou lze rici, ze syn bere drogy a vzhledem k nalezenemu "nadobicku", jeho zmene chovani, predpokladame, ze bere Pervitin - stale tomu nemohu uverit, ale pomalu se srovnavam s tim (prestat si namlouvat) - narozdil od me zeny,ze je treba urychlene neco podnikat pro jeho zachranu (okradl i prarodice, zridil si pujcku byt "jen" na 6.000Kc, chova se iracionalne i v jinych oblastech) - z dosavadnich poznatku jsem vyrozumel, ze by bylo vhodne syna odstrihnout od domova, respektive od zazemi (jidlo, satstvo, voda, klid a spanek, penize) jeste stale domu dochazi, samozrejme jak se mu to hodi - v te nejkrutejsi podobe pro nas rodice dokonce az tak daleko, ze mu mame zrusit trvale bydliste, uzamknout dum a nechat jej "zit" na ulici - snad i nejak podvedome chapu, ze je to jedno z moznych reseni, jen se mi nechce uverit, ze je to jedine mozne reseni. Problem druhy je, ze zena je na tom v soucasnosti psychicky spatne, potrebujeme kontakt na nejake centrum pomoci rodicum (Ceske Budejovice, Tabor...), kde jak doufam dostaneme odpovedi na dalsi z otazek, tak i moznost (navod) jak se odrazit spravnym k smerem k zachrane syna, vcetne pomoci zene. Prosim o nejake kontakty v oblasti C. Budejovic ci Tabora. Dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, určitě teď prožíváte velice těžké období a vaše rozhodnutí vyhledat osobní kontakt s odborníky je to nejlepší, co v tuto chvíli můžete udělat. Bohužel je pravda, že se situace se závislým potomkem může vyhrotit do té míry, že je třeba ho ze společné domácnosti vykázat a nechat ho, aby zjistil, že drogy mají také řadu negativních dopadů. Jedná se pochopitelně o krajní řešení a je vhodné před tím vyzkoušet i jiné kroky. Každopádně je to pro rodiče po všech stránkách náročná situace, a proto je konzultace a podpora odborníků velkým přínosem a pomocí. Určitě neváhejte a obraťte se na některé z níže uvedených zařízení. Přeji vám i vaší rodině hodně štěstí a sil. Rodičovská skupina Modrá spirála naděje Česká 20, České Budějovice, 370 06 telefon: 776 791 517; 604 959 895 Kontaktní centrum F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 169 Kontaktní centrum Auritus Klokotská 114, 390 01, Tábor, 390 01 telefon: 381 255 999