jen váš názor...dík:)
Libuše
ahoj poradno, chci se zeptat jen na takovou blbost, zajímalo by mě, co si o tom myslíte je mi 20, brala jsem 3 roky perník, od víkendovýho braní ke skoro každodennímu (teď jsem čistá) poslední rok mi jaksi dost chyběly prachy a přemýšlela jsem a plánovala, že ukradnu nějaké peníze doma nebo že poskytnu sexuální protislužbu dodavateli za matro. ale nikdy jsem nic z toho neudělala, několikrát jsem se chystala, ale vždy mě zastavil hnusný pocit a znechucení ze sebe samé znamená to tedy že mám pevné morální zásady nebo platí prozaičtější možnost- nebyla jsem nikdy doopravdy závislá?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To se dá takto přes internet dost těžko posoudit. Nevím z toho krátkého popisu, jak dlouho jste užívala pervitin intenzivně (jak píšete, skoro každodenně). Neznám vaše důvody, proč jste s užíváním drog přestala ani Vaši rodinnou, sociální a finanční situaci. Nevím, co byste chtěla slyšet a proč se na to vlastně ptáte - a jaká možnost je pro Vás přijatelnější - mít pevné morální zásady? nebo nebýt doopravdy závislá? Obyčejně ve hře bývá více faktorů a není to tak jednoznačné, jak to vypadá - asi na tom bude mít podíl Vaše výchova, rodinné prostředí a zázemí, Váš charakter a "morální zásady", že jste nikdy nespadla až k tomu, že budete krást nebo poskytovat sex za úplatu. Ale také to může být zčásti o tom, že Vaše drogová kariéra nebyla sice krátká (3 roky jsou docela dost), ale podle všeho zas ne tak dlouhá a nedostala jste se nejspíš do nějakých závažných sociálních, zdravotních a jiných potíží. Když by Vás rodina vyhodila kvůli drogám na ulici, tak by asi bylo větší riziko, že by to mohlo dopadnout tak, že začnete krást nebo se prostituovat - ale až tak daleko to asi nedošlo. Takže si to zkuste v hlavě porovnat. Důležité je, že teď abstinujete a to, že jste nic neukradla ani neměla zkušenost se získáváním peněz prostitucí, berte jako velkou výhru. Řada našich klientů bohužel došla mnohem dál a srovnat jak s praktickými důsledky (dluhy, trestní stíhání), tak s psychickými následky a pocity viny (souvisejícími hodně třeba s tou prostitucí), je pak dosti obtížné. Takže přeji hodně štěstí a myslím, že bude lepší, když se začnete zaobírat konstruktivnějšími tématy k přemýšlení. :)