detoxikace
dimka
dobry den mam problem,mam bratra ktery je zavisli na heroinu apouzival jej i drive,nyni je bere kazdy 3.den.Chce se lecit!!ma 2.mesicni miminko ane vi si rady.Kde tato detoxikace prochazi a jak probiha proces?!kde bych nasla pro sveho bratra centrum mimo prahy;Ml.boleslavi,liberce?!predem dekuji za odpoved a odpovezte mi co nejdrive,jsme zoufala cela rodina.Prosim pokud mozno odpovezte mi i do me emailove adresy

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo v tuto chvíli nejlepší, pokud by se bratr zašel poradit do kontaktního centra pro uživatele drog. To jsou zařízení, která jsou v současnosti již téměř v každém regionu a kde pomáhají lidem, kteří užívají drogy a buď se nechtějí léčit (pak mají k dispozici výměnu stříkaček, základní zdravotní ošetření a pod.) nebo mají zájem o léčbu (pak jim pracovníci pomohou se zorientovat v nabídce léčby, pomůžou jim vhodnou léčbu zprostředkovat a mohou pomoci s řešením ostatních sociálních, rodinných problémů před nástupem do léčby). Existuje mnoho možností léčby. Samotná detoxikace např. v psychiatrické léčebně nebo nemocnici trvá jen cca týden a nelze ji považovat za léčbu, pokud nenásleduje nějaké pokračování. V rámci psychiatrické léčebny je pak možné absolovat další léčbu (po detoxikaci). Také je možné po detoxikaci využít možnost ambulantní léčby. Speciální možností je substituční léčba lékem Subutex (náhražka za heroin), kdy se podává nějakou delší dobu (několik týdnů či měsíců) tento lék a postupně se dávky snižují až k úplnému vysazení. Nevím bohužel z Vašeho krátkého popisu moc informací - nevím, kolik je bratrovi let, jak dlouho heroin užívá nyní, jak dlouho předtím, jestli se o dítě stará sám a jaké by byly možnosti zajistit péči o dítě v průběhu jeho léčby, odkud je a proč nechcete využít nějakého léčebného programu ve městech, která uvádíte. Kontaktů je samozřejmě hodně, ale musíte mi napsat region, odkud bratr je nebo kam by byl schopen dojet, abych Vám mohla poslat adresu alespoň na to kontaktní centrum, kam by se bratr mohl zajít poradit. Pokud chce s užíváním drog přestat, bude muset také on vyvinout nějakou aktivitu - léčbu by si pak ve spolupráci s někým z odborníků měl zajistit sám, nikoli aby to za něj dělal někdo jiný. Zatím přeji hodně štěstí a pokud mi napíšete podrobnosti, můžu Vám také konkrétněji odpovědět.