Chutě??
abususy
Dobrý den, je mi 18 a 2 roky beru piko. Pouze šňupuju. Asi první půlrok jsem si dala jenom na nějaký akci, většinou o víkendu...Zhruba 2. půlrok jsem brala tak 3 krát týdně a teď už asi rok to vypadá tak, že si dám tak 4krát,5krát týdně, přičemž někdy si dám třeba pár dnů pauzu a chci přestat a pak se třeba zas sjíždím 4 dny v kuse...Nicméně jsem momentálně v takové situaci, kdy mám důvod přestat s tím nadobro...Chci přestat. Chtěla jsem se proto zeptat, jak dlouho třeba budu mít chutě a jak to třeba bude všechno probíhat...Děkuji moc za odpověď a popř. i nějakou tu radu.

Odpověděl:
Dobrý den, na takhle položený dotaz vám asi nikdo nedá uspokojivou odpověď. Chutě a abstinenční syndrom vůbec probíhá u každého jinak a závisí na mnoha okolnostech. Mimo jiné na tom, jak silná vaše motivace skutečně je. Jediné, co je jisté je to, že s prodlužujícím se časem abstinence ztrácejí chutě na intenzitě. Zkušenost však ukazuje, že je velmi těžké abstinovat bez podpory zvenčí. Není to nemožné, ale jen málo kdo to dokáže. Pokud to tedy s abstinencí myslíte skutečně vážně, doporučuji kontaktovat odborníky. Například pracovníky kontaktního centra, kteří se velmi dobře orientují v nabídce léčebných zařízení a mohou vám doporučit další péči. Jsou schopni vám jí přímo "ušít na tělo". Nechci vás tímto tlačit rovnou do nějaké pobytové léčby, ale možná by pro vás byl užitečný nějaký podpůrný ambulantní kontakt. Obzvláště v případě, že se vám nebude dařit abstinovat sama. Služby kontaktního centra můžete využít anonymně a zdarma. Pokud potřebujete kontakt, napište odkud jste a my vám ho vyhledáme. Hodně štěstí. TN