Pervitin
Andrju
Dobrý den žiji s přítele 9 let jelikož jsme měli bezproblemový vztah tak nam tento vztah uplně zničil pervitin.Přitel kouřil marihuanu už od doby kdy jsme se seznamily nesnaším drogy nikdy jsem nic neměla a i přes to jsem mu marihuanu tolerovala bylo to jen občas nic pravidelného.Tento rok v červnu to vše prasklo přítel bere pervitin tři roky ja měla poslední rok tušení ale nevěřila jsem tomu a kdykoliv jsem mu to naznačila tak jsem byla ja ta špatná a blazen co jsi to vubec o něm myslím..Letos v unoru se nám narodilo dítě a ja si pořad říkala tak snad mu mužu věřit snad by něco takového neudělal.Jeho chovaní bylo zvlaštní měl dny že nejedl nespal hubnul hodil normalně do prace nic se nezměnilo jen to jeho chování byl otupělej měl příjemný hlas a byl spokojeny v červnu jsem na něho zautočila že jsem přesvědčena že něco bere a že když mi lže tak at se zbalí a jde že já žít takto nebudu.On se psychicky zhroutil poprvé jsem ho viděla brečet a řek mi že jsem měla ve všem pravdu že potřebuje pomoc byli jsme v centru pro drogově zavislé tam nam dali kontakt do Prahy na ambulantní léčbu tu nepodstoupil s tím že to zvládnem spolu.Nezvladli bere dal a potřebuje pomoc odborníku jeho odpověd byla je to silnější než ja a ovladá mi to myšlení přijde myšlenka a ta ma jasny cíl bez žadného zamyšlení nad tím co to zase dělám.ambulantní lečbu nechce myslí si že je to zbytečné že by už nepomohla proto vas prosím moc o radu a na odkaz ktera léčebna nebo komunita by byla pro neho nejlepší a o kontakt na ní.Bydlíme nedaleko Prahy.Děkuji za odpověd

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, pokud se Váš přítel opravdu chce léčit, může kontaktovat například pražské Kontaktní centrum SANANIM (tel. 283 87 21 86), Praha 7, Osadní 2. Toto centrum musí kontaktovat sám, nejlépe osobně. Tam mu pomohou vybrat vhodný typ léčby. V každém případě se nesnažte problém zvládnout sami a Vy se nenechte uprosit. Závislí lidé jsou velmi zdatní v manipulaci se svým okolím. Je potřeba, abyste na jeho léčbě neotřesilně trvala a nenechala se umluvit a obelhat různými výmluvami. Opravdu trvejte na tom, aby Váš přítel do léčby nastoupil. Je to jediný způsob, jak mu momentálně můžete pomoci. Vám bych doporučila, abyste kontaktovala Poradnu pro rodiče (není určena pouze rodičům, ale také osobám blízkým, sourozencům atp.). Zde Vám odborníci mohou pomoci celou situaci lépe zvládnout a zároveň můžete poznat lidi v podobné situaci a podělit se s nimi o zkušenosti. Služba je zdarma. Více informací najdete ZDE. Přeji Vám hodně sil a pevné nervy!