test THC v moči
Peter
Dobrý den, chci se zeptat, zda-li existuje nějaká možnost, že test na thc v moči podá negativní výsledek, ale poté, kupříkladu díky nějakému druhu jídla nebo pití (samozřejmě neobsahujícím thc), může dojít k tomu, že další test na thc, o několik dní později, je pozitivním? +Ještě jeden dotaz. Má intenzita zabarvení proužku na testu thc nějakou vypovídající hodnotu o tom, zda je thc obsaženo např. jen zřídka apod.? Nebo se jedná pouze o kvalitativní test?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Při orientačních testech z moči existuje velmi malé (ale možné) riziko, že výsledek je falešně pozitivní. Proto je dobré, pokud výsledek není akceptován testovaným, který tvrdí, že drogu neužil, nechat test provést ještě laboratorně pro ověření. žádné jídlo ani nápoje (bez obsahu THC) neovlivní výsledek testu. To se zřídka může stát u testů na přítomnost opiátů, pokud dotyčný předtím sní jídlo s velkým obsahem máku. Intenzita proužku nemá vypovídací hodnotu o množství spotřebované drogy, je to pouze kvalitativní test. Proč se na to vlastně ptáte?