Pro p.Veise
Mamka
Dobrý den, omlouvám se, že znovu píšu. Ale schůzku u nás v regionu mám domluvenou až za týden. Naposledy jsem psala, že vím, že to jediné co můžu pro syna n naší situaci udělat, je to, že si půjde svou vlastní cestou mimo domov. S manželem jsme se přesně domluvili na tom, co synovi řekneme: že mu dáme termín k odchodu z našeho bytu k 30.11. 2007,/už 1.11.jsme si se synem vyjasnili, že se musí odstěhovat/, odhlášení z trvalého bydliště, pravidla návštěv, pokud bude mít zájem atd. Jenže než jsme tohle všechno v rozhovoru synovi stačili sdělit, předběhl nás s tím, že doufá, že se nějak rozumně domluvíme a rozejdeme se v klidu, tudiž, že mu nedáme nějaký šibeniční termín a pak tady bude vyměněný zámek. Doba do 30.11. se mu zdála málo, představoval si termín až do konce roku. Za tak krátkou dobu prý nestihne nic sehnat. Manžel si naběhl, neboť mu řekl, že dnes není problém si sehnat podnájem do týdne. Syn se toho chytil a řekl, že když to dokáže, tak ať mu ten podnájem sežene a tím pádem si stojí za svým slovem. Ani se už nebudu rozepisovat o tom jak hrál syn na city, myslím si , že hodně citově vydírá. pomalu nás nepustí ke slovu, pořád mele on a není k zastavení. když mu chceme něco říct, tak mu musímu skočit do řeči, aby nás taky pustil ke slovu. A to je zase špatně, neboť si ho ani nevyslechneme, ale to jsou řeči, které vůbec neřeší danou situaci. Vytahuje 10-15 let staré věci, které pitvá dopodrobna a snaží se nám podsouvat, že za situaci ve které je, jsme vlatně vini my a tato celá rodina. Hodně s námi manipulije a vlastně nás zase dostal tam, kam chce. Manžel se nakonec rozhodl, že už toho má dost, že tedy ať už je konečně klid, udělá poslední ústupek. Najde mu tedy do týdne podnájem, s tím, že se půjde se mnou odhlásit z tr.bydliště, a až se nastěhuje, tak zaplatíme 3 měsíce nájemného dopředu a pak ať už si dělá co chce. Souhlasil s tím. Vím, že to není správně, že by se měl snažit sám, ale asi by to bylo donekonečna. Včera se byli s manželem na jeden podnájem podívat. Je to třípokojový byt, kde se pronajímají samostatně dva pokoje, ten třetí si nechává majitel k příležitostnému přespání. Manžel složil zálohu s tím, že dnes večer se doplatí zbytek jednoho nájemného. A 1.12. se může nastěhovat. Zájemců je více, takže se musel rozhodnout rychle. Syn s tím souhlasil. Problém nastal dnes ráno, neboť se mu to přes noc rozleželo v hlavě. Začal mít k tomu připomínky: že se to moc uspěchalo, vzít hned první nabídku /jenže nabídek bylo více, ale dražší, a na to syn nemá/, nebo už to bylo zadané apod., že tam není kabelovka, že si tam nemůže pořídit psa, že jde z jedné pakárny do druhé - to prý mohl sekat latinu a být doma, že to není to, co otec řekl, prý měl shánět podnájem bytu a ne jenom jednoho pokoje. A že se nám to teď hodí do krámu, abychom se ho rychle zbavili. Řekla jsem mu, /manžel nebyl doma/, že on není v pozici kdy by si může klást podmínky a vybírat si a pokud se mu to nelíbí, tak tam může ty 3 měsíce bydlet a hledat si něco lepšího když na to má. Určitě se mu tam nechce a bude se pořád na něco vymlouvat. Nevíme co máme dělat. Nechtěli jsme to řešit razantně vyhazovem, ale nevím jestli to půjde takhle dál, tak k tomu asi toho 30.11. dojde. Pěkný den, mějte se. Mamka

Odpověděl:
Dobrý den, omlouvám se, že píši až dnes. K obsahu Vašeho dotazu - popsala jste co se u Vás událo nového, na závěr se ptáte, co máte dělat - že jste nechtěli vše řešit razantně vyhazovem, ale že k tomu asi ke konci měsíce dojde, pokud se věci nezmění. Myslím, že jsou jenom dvě možnosti - vytrvat ve svém přesvědčení, nebo to vzdát a na situaci rezignovat. Chápu, že je to těžké - proto je také tak důležité být v osobním kontaktu s profesionálem. To co jste pro syna udělali je z mého podhledu velice nadstandardní výpomoc do začátku. Za těchto podmínek bych to snad ani nenazýval vyhazovem! Syn má kam jít, 3 měsíce nemusí platit nájem, další už je na něm. Zkuste se nechytit do smyčky nekonečných důvodů proč něco nejde. Zdravím, Štěpán Veis