xtc a mozek
ewžen
Zdravím, zajímá mě, jestli má dlouhodobé a pravidelné obvíkendové užívání extáze vliv na intelekt člověka. Jestli je to nějak dokázané třeba nebo tak.. Za předpokladu, že člověk neužívá jiné drogy, alkohol ad.... Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kolem vlivu extáze na intelekt byla provedena řada studií, většina z nich prokázala nějaké (nikoli závažné, ale patrné) změny v intelektových schopnostech po dlouhodobém užívání, ale není zcela zřejmé, zda jediným vlivem, který na zhoršení intelektových schopností působí, je pouze chemická látka MDMA - může to být spojené i s životním stylem, současným nebo předchozím užíváním dalších drog, větším procentem lidí, kteří mají sklon k duševním poruchám snižujícím intelektové schopnosti mezi lidmi, kteří užívají extázi (např. depresivní a úzkostné poruchy). Některé informace můžete najít na www.lf3.cuni.cz/drogy (Fakrmakologický ústav III. lékařské fakulty, kde se mimo jiné zabývají i výzkumem týkajícím se extáze a kde najdete Přehlefový článek o MDMA i s informacemi o výzkumech).