Kleopatra
Moje kamarádka mi řekla o vaší on-line poradně, a ja se tedy rozhodla také se zeptat. Mám přtele, který bere pervitin asi 2 roky kouří ho. Já sama mám trochu zkušenosti s touto drogou a snažím se mu vysvětlit jak moc je nebezpečná. On má ale svojí hlavu a říká, že je v pohodě že když bude chtít přestane. Chtěla bych mu nějak pomoci, myslíte že mám šanci?

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel, těžko můžete příteli nabízet nějakou pomoc, pokud on sám má pocit, že je "v pohodě" a žádnou pomoc nepotřebuje. Chápu, že vás to trápí, ale dokud si sám přítel problém nepřipustí, jsou vaše možnosti hodně omezené. Na toto se sice neptáte, ale asi bych vám doporučila, abyste si především vy sama nastavila nějaké hranice, nakolik je pro vás vztah s partnerem na pervitinu přijatelný a pak se jich také držela. Zvláště s ohledem na to, že i vy máte s pervitinem nějakou zkušenost, je pro vás takovýto vztah poměrně ohrožující a nelze vyloučit, že začnete znovu brát s přítelem. Nechci vás samozřejmě podceňovat, ale stává se to. Víte, kdyby třeba přítel dostal signál, že kvůli pervitinu může přijít o partnerský vztah, uvědomil by si, že až tak "v pohodě" není. Přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná.