Nevím co s dcerou
lilie
Dobrý den,byli jsme normální rodina .Už 10 let nám dcera změnila život.Po různých pokusech bezůzpěšných,kdy se celá rodina i s manželem od ní odvrátila,vím,že jí moc chci pomoct,nevím jak.Včera jsem byla u ní bydlí s přítelem,oba občas berou,jsem ji našla v tak hrozném psych.stavu.Říkala mami,já chci umřít,já nevím proč tady jsem,nemám elán do ničeho.Chci jen spát.Léčení je o samotě,kriminál je o samotě.Já potřebuji lásku,klid a bezpečí.Má žloutenku C-neléčí se,nikam k lékaři nechodí..Manžel ji do bytu nechce ajá přemýšlím,že se rozvedu,abych ji postavila na nohy.Manžel dělala l 25 let ředitele ve velkém podniku.Je prchlivý,okamžitě vybuchne. Moje druhá dcera se s ní nestýká má už 2 děti a oba s jejím manželem pracují na policii. Jak to mám udělat,cítím,že jsem rozhodnuta jí pomoct,at mě to stojí co chce.Myslím,že dcera je odmalička psych.labilní,ale s výb.prospěchem.Prosím,kam s ní mám jít.Kde budou citlivý,myslím,že i já už potřebuji něco na uklidnění,abych v práci byla v klidu.Jsem z Brna,děkuji za radu,kontakt.Klidný den přeji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že by ničemu nepomohlo, kdybyste se rozvedla a zasvětila svůj život dceři. Ona se musí na nohy postavit především sama. Musí se rozhodnout, jak chce žít, jestli chce brát, s kým se chce stýkat. Chápu, že se jí snažíte všemožně pomoci, ale takhle se opravdu jen vyčerpáte, zničíte si i svůj osobní život a ona stejně nic nezmění. Protože změna musí v první řadě vycházet od ní, ne od Vás. Ona je dospělá, ví, že pokud chce přestat, bude muset pro to něco udělat, vzdát se partnera, snad i jít na léčení. To se jí ale zatím asi nechce, pořád jsou pro ni drogy přitažlivější. A s tím bohužel nic neuděláte, můžete jen čekat...Co ale můžete udělat, je pomoci sama sobě, vyhledat nějakou odbornou pomoc, věnovat se svému osobnímu životu. když se Vám to podaří, budete pak lépe připravena pomoci i jí, až se skutečně rozhodne ke změně. Ať už se rozhodnete vyhledat pomoc sama nebo s dcerou, v Brně je Vám k dispozici např. organizace s několika zařízeními Podané ruce, která se věnuje právě závislostem - www.podaneruce.cz. Zkuste opravdu myslet chvíli i sama na sebe, prospějete tím dceři i celé rodině.