syn alkoholik?
pavlatova
muj syn jiz od 16let s partou popijel alkohol.Prestehovali jsme se proto na vesnici,ale on-jiz je mu 18let je schopny ujit 8km do mesta za kamarady pesky a prijit opet pesky totalne opily.Penize na autobus radeji ozeli na vino.ted co je mu 18let popiji skoro denne.Chodi do uciliste a prijde opily i na praxi.Pred casem jsme byli v AT poradne,pohovor s odornikem komentoval jako trapny.Uz nevime co s nim.Jeho otec s kterym nezijeme je alkoholik.Synovi nepomahaji domluvy ana tvrdsi opatreni,slibi,ze toho necha,ale opet prijde potluceny a opily.Ma totiz tazvanou rypavou opici.Ale doma si na nas nedovoli.Doma nekrade ani jine podobne veci,jen tu je ten problem v piti.Jeho povaha je takova uzavrena,nikdy nevime co si mysli a skoro kazde slovo z nej tahame.Dekuji za odpoved a radu

Odpověděl:
Dobrý den, omlouváme se za zpoždění, máme toho mnoho. Ve vašem dotazu mě zaujal termín "tvrdší opatření". Zajímalo by mě, jestli tato opatření byla výsledkem vaší vzájemné dohody a jestli jste tato opatření skutečně použila. Velmi často totiž dochází k tomu, že rodiče vyhrožují něčím, co potom nejsou schopni skutečně splnit. Ve vaší situaci je klíčové, abyste se synem domluvila jasná pravidla a abyste je důsledně dodržovala. Dokud s vámi syn bydlí a živíte ho, máte právo diktovat si podmínky a on by to měl být schopen přijmout. Otázkou pochopitelně zůstává, jak daleko budete nucena zajít. Snažte se o co nejotevřenější komunikaci, ta je vždy základním předpokladem úspěchu. Dále mě napadlo, že byste měla odborné pomoci využít i vy sama. Soužití se závislým členem rodiny je složité téma a jistě by stálo za podrobnější prozkoumání než jakého jsme schopni prostřednictvím poradny. Obraťte se na zmiňovaneho odborníka v AT poradně, jestli je schopen pro vás něco udělat nebo vás někam odkázat. Hodně štěstí. TN