dcera asi bere drogy
máca
Mám tušení, že dcera bere drogy. Dnes jsme si o tom povídali,vůbec jí to nebylo i přes to, že jsme doma zvyklí každý problém společně řešit. Je bez zájmu,na otázku, ať nás přesvědčí, že nic nebere a dojde si na testy řekla, že netvrdí, že je čistá. Vůbec nevíme, jaké postavení k ní zaujmout, protože jestli něco bere a nebude se sama chtít léčit, co naděláme? Existuje nějaká rada, jak se zachovat, aby pochopila, že to tentokrát sami nevyřešíme a bez její pomoci to nepůjde? Těžko se mi o tom píše. Máme být zlí? Nikdy jsme nebyli, ani to nebylo potřeba. Možná to byla chyba, že jsme byli vždy vstřícní, ale nyní fakt nevím. Nikdy jsem si nemyslela, že budeme řešit v rodině takový problém. Děkuji za radu, jestli vůbec nějaká existuje. Doufám, že ano.

Odpověděl: Jakub Minařík
Rad existuje spousta. Také závisí na situaci. Něco jiného je například občasné kouření konopí u bezproblémové vysokoškolačky ve 4 ročníku filozofické fakulty, jiná situace je užívání pervitinu u 13 leté zákyně ZŠ, která má vážné školní a výchovné problémy. Zatímco první příklad bych vnímal spíše jako málo vážný a doporučoval bych se o tom s dcerou pobavit, ale nepodnikat žádné restriktivní kroky, protože například běžně tolerované nadužívání alkoholu je mnohem vážnější problém - druhá situace je z mého pohledu alarmující. Asi nejrozumější by bylo se zajít někam poradit. Pokud mi napíšete, odkud jste, rád vám doporučim nějaký kontakt.