Můžu pomoci?
milionek
Dobrý den, přítel bere pervitin, nitrožilně.Nechci si ted adělat nějaké zbytečné naděje, ale můžu mu já v tom nějak pomoci přestat?Je na tom už několik let. Jak se j němu mám chovat?

Odpověděl:
Dobrý den, ono především záleží na tom, zda s tím chce něco dělat i váš přítel. Pokud ne, tak moc šancí nemáte, pomáhat někomu, kdo si nechce nechat pomoci, dost dobře nejde. V takovém případě je dobré si nastavit jasné mantinely, za jakých podmínek je pro vás takový vztah přijatelný a těch se potom držet. Jinak hrozí, že časem z toho budete akorát vyčerpaná a unavená. V případě, že váš přítel svůj problém s pervitinem řešit chce, podpořte ho v tom, aby vyhledal odbornou pomoc. Bohužel, váš dotaz je poměrně stručný, takže vám k tomu asi nedokážu napsat více. Ještě mě napadá, že pokud by se přítel rozhodl se sebou něco dělat a vy byste za těchto podmínek vnímala váš vztah jako perspektivní, bylo by možná dobré, abyste se na odbornou pomoc a podporu obrátila i vy sama. Existují zařízení, která se specializují na poradenství rodinám a blízkým závislých. Mohla byste si ujasnit situaci a také probrat, jak můžete příteli být oporou. Přeji hodně štěstí.