Alkohol
Jana
Dobrý den, chtěla bych se poradit. Žiji s přítelem 5 let. Poslední dobou ( rok možná i dva ) začal každý den pít. Neopíjí se, ale každý večer si musí dát víno. Někdy to je 4 deci někdy litr a někdy už to ani nepočítám. Pije jen víno. Tvrdý nepije. V pátek se opije a tak je to každý týden. Tak mi to trošku vrtá v hlavě. Po debatě si přiznal, že toho měl za poslední rok hodně a že ho to uklidňuje a že se bude snažit to omezit nebo úplně přestat. Ale podle nej když se nenapije tak neusne. Nebo se vzbudí v noci a nemůže spát. Neříkal to jednou .. Celkem mě to ubližuje a nevím jak se mám chovat.Mám pocit, že když dám najevo jak mě to ubližuje, tak se zatáhne do sebe a už mi nic neřekne. Říká že mě miluje ráno v 7 vstává do práce, ale někdy si jde opět kolem 9 lehnout protože mu je špatně a nebo toho v noci moc nenaspal. Pracujeme spolu v jedné firmě, takže jsem neustále s ním. Nechci ho ztratit a ráda bych mu pomohla, ale nevím jak. Díky J.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že máte právo říct, jak se cítíte, i že o přítele máte strach. Nebála bych se toho, že tím něco zkazíte. Většinou pokazíme víc spíš tím, když se o věcech nemluví a dělá se, že neexistují. Alkohol často funguje jako takové lidové antidepresivum, uvolňuje, člověk zapomene na starosti, prospí se. Takhle ale funguje jen nějakou dobu, pak se spíš dostaví problémy. Pokud přítel špatně spí a má problémy, měl by to řešit spíš s psychologem nebo psychiatrem. Pokud je otevřený debatě, zkuste mu to navrhnout.