lysohlávky
anettka.ch
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli jsou volně dostupný v lékárně testy na drogy, převážně na lysohlávky.. Mám podezření,že je syn užívá a chtěla bych si být na stoprocent jistá,že tomu tak je.. A jakou dobu po užití jsou tyto látky v krvi a moči???Mockrát Vám děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V lékárnách jsou volně dostupné orientační testy na drogy ze vzorku moči, popř. se dají koupit i přes internet. Nicméně bohužel Vás musím zklamat, testy na psilocybin (tedy hlavní účinnou látku lysohlávek) se nevyrábí. Je možné zakoupit testy na THC (účinnou látku marihuany), pervitin, kokain, MDMA (extáze) a další drogy, ale testování na přítomnost psilocybinu je neobvyklé i v laborařích. Pokud byste chtěla nechat provést test laboratorně, je možné se obrátit na Toxikologickou laboratoř, Praha 2, Na Bojišti 3, Tel.: 224 961 111, 224 911 267 (tam by Vás informovali o tom, zda testy provádí, za jakých podmínek a v případě, že nejste z Prahy, by Vám doporučili zařízení ve Vašem regionu). Psilocybin se dá detekovat z moči max do tří dnů po posledním užití. Otázkou je, co Vás vede k podezření, že Váš syn lysohlávky užívá, nevím také, kolik je synovi let, zda již měl v minulosti s něčím podobným problémy... Kromě toho, že s testováním zrovna na psilocybin je to složité, nejsem si jistá, zda by Vám test situaci usnadnil. Test Vám řekne pouze to, zda syn drogu v posledních třech dnech užil nebo ne. NIc víc, nic míň. Neřekne Vám nic o tom, zda drogu užíval opakovaně, jestli užívá jiné drogy ani nic o situaci, ve které případně drogu užil... Člověk si také musí velmi pečlivě rozmyslet, co udělá, až bude mít výsledek testu. Víte, co byste udělala, kdyby byl výsledek negativní? Kdyby byl pozitivní? Co uděláte, když si bduete, jak píšete, "stoprocentně jistá", že syn drogu užil? A co když se podezření nepotvrdí? Možná kdybyste popsala situaci více a napsala, co Vás k podezření, že syn užíval/užívá lysohlávky, mohly bychom se pokusit řešit situaci i jinak, než testováním. Promyslete to a kdyžtak znovu napište. Zatím přeji hodně štěstí.