závislost na Lexaurinu?
Irena
Dobrý den,chci se zeptat,zda se v mém případě jedná již o závislost na Lexaurinu a jak snižovat dávky,abych se toho léku trvale zbavila? ...Užívám Lexaurin 1,5mg denně na noc zhruba od jara letošního roku.Někdy si vezmu i 3mg na noc.V kombinaci s meduňkovým čajem po něm i dobře a rychle usnu.Pokud lék nevezmu,nemohu usnout nebo usnu kolem 1-2hod ranní a v noci se mnohokrát budím.Nezkoušela jsem zatím vysadit to naráz,abych se nedostala do nepříjemných stavů.Jinak Lexaurin bohužel nemá vliv na moje premenstr.období,v tom čase mám tak i tak depresivní a plačtivé stavy,přestože užívám antikoncepci Yadine,která by to měla srovnat dle Gynekologa.Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že není podstatné, zda nazveme váš problém s užívání lexaurinu závislostí nebo nějak jinak. Podstatné je, že bez něj nemůžete usnout a někdy si dávku i zdvojnásobíte. Obecně platí, že léky ze skupiny benzodiazepinů, kam lexaurin patří, se nemají užívat dlouhodobě právě kvůli riziku závislosti ale i dalších negativních vedlejších účinků. Předpokládám, že vám lexaurin předepisuje lékař, takže bych tento problém bez obav konzultovala především s ním. Poradí vám jak vysadit a může vám také na vaše problémy se spánkem předepsat jiný, méně rizikový lék. Totéž pokud se týká problému premenstruačního syndromu. Pokud by se stav neupravil hormonální antikoncepcí a depresivní stavy byly hodně obtěžující, může lékař zvážit další medikaci.