ovládání se
dad
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na můj problém. Myslím si, že alkoholik nejsem, ale stává se mi (tak tři krát do měsíce), že jdu na akci, a začnu pít a nevím kdy skončit. Prostě u pití mám problém s ovládáním se. Vypiji třeba tři piva a pak už piju a piju až do rána. Na druhý den toho lituji a mám ze svého chování deprese.

Odpověděl:
Dobrý den, nepovažuji za důležité hodnotit jestli alkoholik jste nebo ne. Důležité je to, co vy sám považujete za problém. Docela by mě zajímalo, jak k tomu probému přistupujete vy sám a jestli jste se ho nějak pokusil řešit. V zásadě mě napadají 2 možnosti. Najít v sobě sílu kontrolovat se sám - dát si jasnou hranici, kterou nechcete překročit a dopředu si na sebe vymyslet sankci, kterou si udělíte při jejím překročení. Druhá možnost je zasvětit do problému i své okolí a nechat se částečně kontrolovat i jím. Jít na akci s někým, kdo má alkohol pod kontrolou popř. nepije vůbec a požádat ho o to, aby vás hlídal. Nebrat si s sebou tolik peněz, pravidleně se telefonicky hlásit apod. Napadla vás i možnost, že byste nepil vůbec? Kontrolované pití je někdy daleko těžší úkol než úplná abstinence. Zkuste se také zamyslet nad tím, co vám alkohol přináší a proč je pro vás tak lákavé pít nad míru. Alkohol nám zpravidla umožňuje uvolnit zábrany a chovat se přirozeně. Pokud se vám podaří dostat do života víc přirozenosti a autenticity, možná nebudete mít tak velkou potřebu užívat si tohoto stavu s pomocí alkoholu. Hodně štěstí. TN