vliv marihuany
Viky
Dobry den.Obracim se na Vas s asi netradicnim dotazem,ale nevim kam jinam se s takovym dotazem obratit a na sveho lekare nemohu.... Chci se zeptat podrobneji,jake vlivy ma na plod koureni marihuany v tehotenstvi.Co vse to ovlivnuje a jake to ma dusledky pro miminko.Je mi 30 let marihuanu jsem kourila jiz drive pred otehotnenim asi 4 roky,pravidelne. Ted jsem v 7. mesici tehotenstvi a do konce 5.mesice jsem bohuzel kourila denne marihuanu,nedokazala jsem prestat.Alkohol nepiji a cigarety nekourim.Podle vsech gynekolog.vysetreni (krev,moc,ultrazvuk) je miminko zdrave.Co vsechno lze z toho usoudit?Co vsechno se na ultrazvukovem vysetreni kolem 20. tydne tehotenstvi a pak kolem 25.tydne tehotenstvi projevi a co se nepozna?Muze mit miminko nejake problemy,ktere se projevi az po narozeni?Budu vdecna za odpoved,protoze jsem z toho dost nestastna a ve stresu,stale na to myslim..... Viky

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, pokud jsou nálezy normální, tak zřejmě k žádnému vážnějšímu poškození nedošlo. Ono není vážné poškození plodu v souvislosti s užívíváním konopí tak časté. Co se ještě může projevit je tzv. behaviorální toxicita, tedy vliv drogy na vývoj dítěte po narození, ale klidně až v adolescenci. Tam je vliv nejasný a obtížně se zkoumá. Je také složité jej odlišit od jiných vlivů, kterých je poměrně hojně. Sečteno a podtrženo. Neznepokojujte se. spíše se to obejde bez komplikací. Přeju zdravé dítě. :-) Ostatně, celkem by mě zajímalo jak to dopadlo, ať v případě dobrém, nebo špatném.