informace o kokainu
Dobry vecer, rad bych se zeptal, co by me melo primet prestat uzivat cca 2g kvalitniho kokainu mesicne. Nikde jsem se nedocetl a zatim na sobe po 3 mesicich nepravidelneho uzivani nepozoruji nic zasadniho, co by mi tato droga brala. Nemam potrebu ji uzivat pravidelne, kupuji si ji 1x mesicne a pomaha mi k intenzivnejsimu vnimani zivota, lidi, problemu, ale take pri ni vymyslim a nasledne realizuji spoustu napadu ke sve praci. Mam pocit, ze mi tato latka dava velke mnozstvi sebevedomi, uvedomovani si sam sebe, rozvijí u me zpusob komunikace s lidmi, klid, rozvahu, kreativitu, dobrou naladu, telesnou vydrz, a pri sexu se z ni stava afrodiziakum. Tyto ucinky objevili uz indiani a dodnes listy rostliny "coca" zvykaji. :) Nepovazuji se za "fetaka", jsem poctivym a hrdym obcanem, mam dobrou praci (pres den me potkate v obleku), statu odvadim kazdou korunu, mam super rodinu, dobre zazemi, vysnenou pritelkyni, slusne postaveni ve spolecnosti, sportuji, cestuji, rad a casto pomaham potrebnym, a celkove mohu rict, ze jsem sam se sebou spokojeny. Kazda droga, kterou kokain bezesporu je, neco dava a neco bere. Vas prosim o informaci, ktera by me primela k prehodnoceni obcasneho uzivani teto latky. Mozna pomuze i ostatnim. S nicim se to nema prehanet a osobne znam spoustu znamych osobnosti, ktere to prehnali nebo to nebude dlouho trvat. Myslim, ze u vseho plati "Jaky si to udelas, takovy to mas.." a tady to plati dvojnasob. Dekuji za Vasi odpoved a za praci, kterou pro nas delate. M.

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, v textu o kokainu na stránkách této poradny najdete popis zdravotních rizik a rizik vzniku závislosti. Tam byste měl najít odpovědi na Vaše otázky. Jinak to, co popisujete, ukazuje na to, že jste ve stavu, kdy Vám - zatím - droga nic nebere. Ta hranice může být ale velmi nenápadná. Netvrdím, že do tohoto stádia musí každý nutně dojít, ale je třeba s ním počítat. Nikdo, kdo začíná užívat drogy, nepočítá s tím, že by se právě on stal závislým. Velmi zrádné je také to, že člověk si svou závislost uvědomí většinou pozdě. No - pročtěte si ten text (najdete ho ZDE. Ještě bych Vám doporučila text Stimulancia obecně. Pokud byste si chtěl rozšířit spektrum informací, doporučuji použít rozšířené vyhledávání v dotazech s tématem stimulačních drog.