Pervitin
Pepenc
Dobrý den,či ahoj. Je tomu uz skoro dva roky co jsem si dal prvni caru se slovy uz nikdy,ale znate to.. Po te jsem takzvane frcel,vse pod kontrolou,ale po nejakem case jsem si zacal uvedomovat,ze to neni asi to prave orechove v mem zivote.. Spousta kamaradu,kteri se mnou zacinali si dnes nebojim se rici pichaji,ale to je jejich problem. Dnes jiz vim,ze to je svinstvo,ale porad mam chute a treba po delsi dobe si stejne dam jen za kilo.. Co s tim? Mam ted konecne poradnou holku,pracuji,varim. vydelavam vic nez dosti po vyuceni,ale ta situace zase prijde a ja se ji bojim (cary). Pomohla mi z toho laska k me stavajici holce,se kterou jsem jiz ctvrt roku,takze ctvrt roku snupu svatecne. Jednou,dvakrat do mesice. Chci se toho zbavit,te myslenky,te chuti,tomu pokuseni. Poradite mi? Jeste jedna vec,nekde jsem cetl o TOXICKE PSYCHOZE,bojim se toho,obcas mivam takove chvile nervozity,muze to byt vysse zminovana psychoza? DIKY ZA RADY,TIPY. Je mi 20 let.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co pociťujete jsou spíš jen chutě, toxická psychóza je bohužel ještě mnohem nepříjemnější (http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=57). To ale neznamená, že by se Vám někdy nemohla přihodit. Je asi opravdu škoda, když jste teď spokojený, kazit si život chutěmi a občasným braním, které si pak vyčítáte. Zvládání chutí je hodně záležitost vůle. Také je dobré vědět, proč vlastně drogu potřebuju a v jakých situacích na ni dostávám chuť. Pak se takovým situacím pokud možno co nejvíc vyhýbat. Zkuste si upřímně říct, k čemu je Vám pervitin ve Vašem životě dobrý a čím byste ho mohl nahradit. Je rozdíl, jestli ho někdo užívá k uvolnění, k lepší komunikaci ve společnosti, nebo k zábavě, ke zvládání stresu atp. Pokud by se Vám nedařilo přijít si na tyhle věci sám, doporučila bych zajít k nějakému odborníkovi (možná bude stačit jednou, možná párkrát) - psychologovi, psychiatrovi, specializujícímu se na závislosti. Probrat situaci s někým nezávislým většinou dost pomáhá. Také můžete využít svépomocné materiály MUDr. Karla Nešpora, ve kterých najdete spoustu dobrých rad, jak chutě zvládat: http://www.drnespor.eu/addictcz.html. Držím palce, ať se Vám to co nejdřív podaří a už Vám pervitin neotravuje život.