Úmrtí při spotřěbě drog
Pan Kotor
Dobrý den chtěl bych se zeptat po jak velké dávce KOKSU je možné umrtí ?a Kolik let vězení by mohl člověk dostat za pěstování drog? Předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. ad 1) Minimální smrtelná dávka čistého kokainu je 1,2 g (zdroj www.biotox.cz). Pokud se ovšem jedná o kombinace kokainu s jinými psychotropními látkami, může dojít k smrtelným zdravotním komplikacím i při užití menšího množství kokainu. Také u osob se zdravotními problémy (především kardiovaskulárními) může také kokain způsobit úmrtí i při nižší dávce. Další kapitolou jsou smrtelné úrazy především při dopravních nehodách, pod vlivem drog. Podle posledních informací např. v ČR roste podíl lidí intoxikovaných pervitinem na smrtelných dopravních nehodách... ad 2) Pokud myslíte pěstováním drog např. pěstování konopí za účelem získání marihuany, tak to je posuzováno jako výroba drog podle § 187 trestního zákona a trestní sazby se liší podle okolností (např. zda se jedná o organizovaný zločin, zda se jedná o výrobu drogy ve velkém rozsahu apod.). Znění zákona uvádím níže: Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 187 1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. 2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. 3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. 4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.