pervitin
zoufala
Dobrý den psala jsem vám už dříve pod stejnou přezdívkou dne 23.5.2007 číslo dotazu neznám. Syn v září mu bylo 18 let.Ten problém je stále stejný tak jak jsem ho popisovala v dotaze ze dne 23.5.2007.Během prázdnin to šlo dobře držel se skoro celé prázdniny byl na brigádě kde si i slušně vydělal.koupil se oblečení a povracel dluhy,které měl s dřívějška jak už to bývá u drogově závislých. začla škola a zase se to postupně vrací .jednou jde pak zase do školy nejde,učitel už má toho plné zuby dal mu podmínečné propuštění za školy,dělá poslední rok učí se za pekaře.Zase si vral pervitin já to hned poznala tak znova jsme se snažili ho hlídat,tak to nějak šlo až před 14 dny zmizel a vrátil se v ubohém stavu ruce měl rozpíchané.další tyden se daval do hromady, slibil že už se to nestane,že to opravdu přehnal atd. nabírela jsem mu,ať znova začne chodit k lékaři říkal,že mu to stejně nic nedávalo,když tam před časem chodil,že bude doma .-Bohužel to vydržel týden a pak nevim co se stalo snad mu zas cvaklo v hlavě a šel za tou drogou.šel jen na hodinu ven td v neděli a už se nevrátil nevím kde je jestli se mu něco nestalo.pořád říká že chce přestat,ale dle mého nározu to už není relaps,ale jede v tom znovu a možná i více,protože to se nestávala,aby se neukázal tak dlouho te´d je to zrovna 26 hodin co zmizel.Manžel ten už nechce řešit,že prý už jsme mu dali šancí dost a chce ho vyhodit z bytu,že prý ať si jde za kámošema feťákama když jsou mu milejší než rodina.Já už fakt nevím, ta bezmoc je strašná,co s ním bude když se octne na ulici.Možná si potřebuje sáhnout až na to dno,aby se vzpamatoval.je to jinak dobrosrdečný kluk moc mě mrzí,že nedodrží slovo i když už jsme mu říkali,že to tak nejde a že pokud chce s nami bydlet tak musí byt čistý.Ani nevím kde na to bere peníze my mu je nedáváme.Dnes mám opradový strach ,vnitřní neklid,že se stalo něco vážného.Minulý tyden syn začal zase užívat antidepresiva "COAXIAL" co měl doma z dřívějška od lekaře vypadalo to že opravdu chce abstinovat,snad to není nebezpečné když je teď bral týden a pravděpodobně včera když zmizel si zase píchnul pervitin. Ani vlastně nevím proč to všechno pišu a na co se vlastně vás ptám tak se omlouvám,ale jsem na dně.Promiňte a mejte se

Odpověděl:
Dobrý den, vaše zoufalství a pocit bezmoci jsou pochopitelné. Přesto si myslím, že máte na syna stále ještě dost silný vliv. Podle toho, co píšete, dokážete se synem velmi otevřeně komunikovat a to je základ úspěchu. Rozhodnutí je však na něm a vy mu můžete pomoci pouze do té míry, do jaké je ochoten a schopen pomoc přijmout. Obecné pravidlo zní: Nijak mu neulehčujte jeho braní, ale buďte připravena pomoci v případě, že se rozhodne pro změnu. To se lehko řekne, ale je velmi těžké to vydržet a snášet všechna zklamání a obelhávání. Vaše situace je těžká, ale do jisté míry máte možnost rozhodnout se, kolik jste ochotná snášet. V tomto ohledu může mít váš manžel reálnější pohled (aniž bych se chtěl jakkoli přiklánět na jeho stranu). Faktem je, že pro většinu uživatelů je teprve pád na úplné dno impulzem ke změně. Pokud se s manželem rozhodnete nevyhodit ho na ulici, rozhodně se nebojte zatížit ho zodpovědností, protože zodpovědnost za svůj život už nese jen on sám. Vždycky je dobré snažit se vidět situaci reálně a realita je taková, že váš syn bere. V této fázi považuji za nejdůležitější, aby se snažil minimalizovat rizika s tím spojená - aby používal pouze svoje náčiní a nenakazil se žloutenkou popř. dalšími chorobami. Podrobné informace týkající se minimalizace rizik získá v kontaktním centru, kde může také pravidelně měnit injekční stříkačky. Pokud se naučí brát "bezpečně" bude mít větší šanci dožít se ve zdraví doby, kdy se rozhodne pro abstinenci. Pokud se rozhodne pro další pokus o léčbu, přikláněl bych se k názoru kolegyně Báry Orlíkové, která vám odpovídala na předchozí dotaz. Zvažoval váš syn některou z terapeutických komunit? Dále mě napadá, že by vám mohlo pomoci kontaktovat zařízení, které se věnuje rodičům uživatelů drog. Považuji za důležité, abyste v takhle těžké situaci nehledala pouze způsob, jak pomoci synovi, ale především, jak pomoci sama sobě. Pokud budete potřebovat pomoc s vyhledáním kontaktů, napište odkud jste a pokusíme se něco najít. Kombinace Coaxilu s pervitinem by neměla způsobit komplikace (což by ovšem nemuselo platit, pokud by syn bral jiný typ antidepresiv). Hodně štěstí. TN