syn
Alička
můj 16 letý syn kouří pravidelně mariuhanu,přestal se učit,hrát fotbal,bere mi peníze je ke všemu a ke všem apatický.Byl to kluk co sportoval a ve škole měl vyznemenání,nevím si s ním rady.Co mám udělat jako první ,abych mu pomohla mám strach,aby nesáhl po tvrdší droze...díky za odpověd

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, situace je na opravdu na pováženou. Na místě je rázný krok z Vaší strany. Pokud se Vám nelíbí, že Váš syn užívá marihuanu, musíte mu jasně sdělit, že s tím nesouhlasíte a že musí respektovat pravidla ve Vaší rodině a drogy užívat nebude. Dobré je předem se domluvit s manželem, abyste si vyjasnili svoje postoje. V tomto případě je potřeba, abyste měli oba, alespoň v této situaci, jasný netolerantní postoj k užívání drog. Na rozhovor se dobře připravte, měl by se odehrávat v klidu. Zkuste zachovat chladnou hlavu, i když to určitě nebude lehké. Nemá cenu synovi nic vyčítat, nezesměňovat syna, jeho přátele a věci co má rád, ani vynucovat sliby, či dokonce nabízet odměny. Účinný je jasný a pevný postoj obou rodičů. Váš syn musí pochopit, kde jsou hranice, za které prostě nesmí. Měli byste mu říct, jaká pravidla má dodržovat a jaké budou postihy za jejich porušování (a nemyslím tím žádné fyzické ani jinak nepřiměřené tresty). Pokud pak syn opravdu pravidla poruší, musíte vše dodržet. Jinak by nic z toho, co jste stanovili, nemělo žádnou hodnotu. Podrobné informace o tom, jak mluvit s dětmi v této situaci (a čeho se vyvarovat) najdete na www.odrogach.cz. Část této stránky je věnovaná přímo rodičům a složitým situacím. Ideální by ale hlavně bylo zajít se někam osobně poradit s odborníkem. Bude prostor na probrání celé situace, důležitých podrobností apod. Optimální je, aby se takového setkání zúčastnili oba rodiče, pokud je to možné. Nevím, odkud jste, ale na těchto stránkách je databáze kontaktů (rubrika Kontakty), zadejte do rozšířeného vyhledávání "poradna" nebo "poradna pro rodiče" a místo,kde bydlíte. Určitě najdete potřebný kontakt. Pokud přece jen nebudete úspěšná, ozvěte se a něco Vám najdeme. Přeji hodně sil a pevné nervy!