poradna
pety
dobrý večer, manžel bojuje se závislostí na pervitinu, má za sebou léčebnu, zdárně ukončenou,ale chutě jsou chutě. Chtěla bych vás poprosit, jestli nemáte kontakt na opravudu dobrého psychologa, kterého hodně potřebuje. V užívání drogy dál nechce pokračovat, ale jsou chvíle kdy to nezvládne. A nevím, kde je problém. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že by bylo opravdu vhodné, aby se váš manžel obrátil na odbornou pomoc. Bral pervitin hodně dlouho a to, že ho teď pronásledují "chutě" a má problémy to ustát, je v jeho situaci celkem přirozené. Doporučovala bych obrátit se na olomoucké doléčovací P-centrum, (Následná péče a doléčování) Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 Mgr. Hana Štěpánková http://www.p-centrum.cz V doléčovacích centrech poskytují terapii závislým po léčbě, která vede právě ke stabilizaci abstinence, zvládání chutí na drogy a schopnosti vést běžný život bez "pomoci" drog. Myslím, že by to mohlo být pro vašeho manžela za současného stavu opravdu přínosem. Jinak - pokud se týká zdraví vaší dcery - pokud je nyní v pořádku, nemělo by to mít nějaké následky. Už proto, že důležitý je v době početí a těhotenství zejména stav matky. Spíše bych měla obavy, aby manžel znovu nezačal brát. Neboť vyrůstat v domácnosti, kde je jeden z rodičů závislý na pervitinu, by na dítě nepochybně negativní dopad mělo. Přeji hodně štěstí a sil vám i manželovi.