Závislost
Saška
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda člověk, který kouří asi 6 let trávu, několikrát denně, může se stát na této lehké droze závislým? Může i tato droga člověka změnit natolik, že nechá studia, do práce chodí, nechodí - nikde dlouho nevydrží, krade doma peníze, naše věci, které končí v zastávárně, dělá dost velké dluhy, lže, podvádí a jeho žebříček hodnot je naprosto převrácený. Jedná se o naši 25ti letou dceru. Někdo říká, že toto tráva způsobit nemůže, že v tom musí být ještě nějaká jiná droga. Někdo říká, že je to v osobnosti a povaze toho člověka, že by i bez drog byl úplně stejný. /To by snad ale bylo ještě horší/. Chtěla bych znát na to Váš názor. Jak to vlastně s tou trávou je? Díky.

Odpověděl:
Dobrý den, psychickou závislost si může člověk vypěstovat na všeličem, nejen na drogách a alkoholu (třeba také na jídle, počítači, vztahu....). Takže pokud vaše dcera již 6 let kouří několikrát denně marihuanu, určitě lze o silné psychické závislosti mluvit. (Fyzickou závislost marihuana nevyvolává, což znamená, že se po jejím vysazení neobjevují dramatické fyzické abstinenční příznaky). Nicméně poradit si právě s touto psychickou závislostí bývá poměrně náročné. (více v rubrice "Cannabinoidy" na těchto stránkách) Pokud se týká současného životního stylu vaší dcery - to, že není motivovaná chodit do práce a nedokončila školu by případně mohlo s intezivním užíváním marihuany souviset. Nicméně ty krádeže a dluhy nejsou pro kuřáky marihuany zrovna typické. Takže těžko říct takto přes internet. Asi bych vám doporučila zajít se někam poradit osobně. To, že vám dospělá dcera doma krade, nepracuje, takže ji zřejmě i živíte, vnímám pro vás jako poměrně neúnosnou situaci, ať je příčinou jejího chování marihuana nebo něco jiného. Pokud byste tedy o odbornou pomoc měli zájem, dejte nám vědět region a my vám zkusíme někoho doporučit. Přeji hodně štěstí.