Jak dál...
Ela
Dobrý den,zjistila jsem, že můj přítel bere a už dřív bral drogy...Odmalička jsou s ním problémy,sprejeřina - pobyt v "pasťáku", různé schválnosti rodičům, všechno si vynucuje, neumí hospodařit s penězi...nedokončil učení na kuchaře,rodiče za něho musí platit dluhy...jeho otec je alkoholik. Byl v pěstounské péči své tety, nyní je na léčení v Jemnici,ale již po několikáté. Už několikrát zklamal důvěru svých bližních, mou též. Chová se jako 15 letý kluk, a přitom už mu bude 24 let. Nedodrží žádné podmínky a byl závislý na LSD, pervitinu, lysohlávkách,marihuaně, dal si prý i heroin...Drogy bral s přestávkami 7 let...Vyšel z léčebny a vydržel abstinovat pouhý týden:(Myslíte si, že takovýto člověk je schopen úspěšně dokončit léčbu, když tolikrát zklamal?A teď všem i mně tvrdí, že přestane brát, že chce začít znovu a chce být se mnou...Chce nastoupit do komunity Podcestný mlýn, kde již také byl. Co si o tom myslíte Vy jakožto odborníci na tuto problematiku? Asi bych se k němu neměla vracet, protože takovýto život není vůbec lehký a asi bych ho měla "poslat k vodě" viďte... prosím poraďte mi, já ho bohužel pořád ještě miluju, tak je to pro mě těžké... děkuji mockrát nashledanou

Odpověděl:
Dobrý den, to, zda váš přítel po této poslední léčbě skutečně bude abstinovat, nelze dopředu zodpovědně odhadnout. Chápu, že vás zneklidňuje to, že již několikrát selhal a začal znovu brát, ale to nutně neznamená, že by to tentokrát nemuselo vyjít. Víte, některým závislým stačí k abstinenci jedna krátkodobá léčba, někteří to dokonce zvládnou sami (ale těch není mnoho), někteří se léčí opakovaně a nakonec zvládnou abstinovat také. Přičemž každá tato jednotlivá léčba u nich znamená určitý posun směrem k abstinenci. Rozhodnutí, zda s přítelem ještě zůstanete a dáte mu šanci či ne, však budete muset udělat sama za sebe. Bylo by dobré, abyste si nastavila jasné hranice, za kterých pro vás bude vztah ještě přijatelný a kdy už ne, a těch se pak následně držela a nenechala sebou manipulovat. A také je partnerovi v klidu sdělila. (např. pokud přítel nastoupí léčbu v komunitě, po té bude pracovat a abstinovat, je to pro vás přijatelné, ale jinak ne). Víte, takto napsané to vypadá poměrně jednoduše, jenže v praxi to bývá většinou daleko více zamotané a určitě to nevyřešíme po internetu. Bylo by pro vás přijatelné zajít se někam poradit osobně? Určitě by vám to pomohlo se zorientovat v situaci i sama v sobě a navíc byste získala podporu, která za takových okolností také není zanedbatelná. Když, tak napiště region a my vám zkusímě nějaké odborné zařízení doporučit. Držím palce