kinedril?
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může mít kinedril v kombinaci s jinou látkou, vliv na CNS. Má matka má problémy s alkoholem, nyní má zvláštní stavy jako po dvou sklenkách, ale alkohol z ní citit není, ani nemá špatnou koordinaci. Má jiné oči, jinou intonaci a pohyby poněkud ,,zbrklé". Možná se zdá můj dotaz poněkud triviální, ale je to úplně jiný člověk a nevíme, jak k ní přistupovat, zda jí podezírat, či ne. Její denní léky jsou tyto: Citalec, berodual, euphylin, zodac, seretide...a poslední dobou často vyhledává ibuprofen pro ,,bolest zubu,,. Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Kinedril má sedativní, tedy zklidňující efekt. A ta kombinace látek, kterou matka užívá nepochybně může mít na psychiku celkem významné účinky. Což neznamená, že to je nutně špatné. Jen mám dojem, že by tu medikaci měl vidět jeden lékař (nejlépe praktický) a měl by ji ev. doladit. Nemohu teď doma zkontrolovat všechny interakce. Taky by matka měla brát léků jen kolik má. A také - při takovéhle kombinaci mohou být i volně prodejné léky celkem problém. Napřklad Ibuprofen z Citalecem bych míchal jen opatrně. Kombinace antidepresiv za skupiny SSRI a analgetik tohoto typu může způsobit krvácení do žaludku.