DCERA
DOBRY VECER,MAM SESTNACTILETOU DCERU A MYSLIM SI ZE FURT BERE DROGY.MLUVILA JSEM S NI TAK PRED DVOUMA MESICI A TO SE PRIZNALA ZE OD LEDNA SI PICHALA PERVITIN,ALE UZ JE V POHODE.JENZE JA SI MYSLIM ZE TO TAK V POHODE NENI.DELA HOTELOVKU A HROZI ZE JI VYHODI.JEDNOU DO SKOLY JDE A PAK ZASE NEJDE.ODJEDE TREBA NA PRAXI A VRATI SE AZ DRUHY DEN JAKO BY SE NECHUMELILO.KDYZ JI TO RIKAM TAK MI VUBEC NEPOSLOUCHA A NEBO POSLOUCHA A JE JI TO JEDNO.UZ NEVIM JAK DAL.MOHL BYSTE MI PORADIT JAK DAL?NEBO KAM SE MA OBRATIT.BYDLIME V PLZNI.DEKUJI

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, nejste zdaleka jediná, kdo se potýká s podobným problémem. Spousta rodičů je ve stejné sitauci jako Vy. Snaží se pro své dítě udělat to nejlepší, ale ono si dělá, co chce. Stejně jako Vaše dcera, která má pocit, že je všechno v pohodě, zatímco Vy vidíte problém. V takových situacích se těžko radí. Nevím, co všechno jste vyzkoušela, jak to fungovalo, nefungovalo, co si o tom všem myslí dcera, co zbytek rodiny. Bohužel neexistuje žádný přesný návod, co dělat. Zpravidla se rodičům doporučuje si s nezbednou ratolestí zkusit v klidu promluvit. Mluvit o sobě - svých pocitech, svých obavách; nevyčítat, nevyhrožovat, nevydírat (nic z toho totiž nefunguje). A domluvit se na pravidlech, jak to bude doma fungovat. A také na sankcích, které budou následovat po té, co pravidla někdo poruší. Někdy je dobré zkusit se na takových věcech domlouvat na neutrální půdě. Třeba v K-centru. V Plzni jedno takové máte: K-centrum, Havířská 11, 301 00 Plzeň, tel.: +420 377 421 374. Tam se můžete obrátit Vy sama, dcera, nebo obě dohromady. Jestli to nezvládnete samy, nestyďte se jim ozvat. Můžu Vám to jen doporučit! Vyslechnou si Vás, poradí a jestli to nevyřešíte, možné se Vám aspoň uleví. S pozdravem, Gabriela Koryntová.