srpen22
Děkuji za odpověď.Včera neteř přivezli domů ,našli jí v Plzni na ulici zase pod vlivem drog.Další postup podnikne matka,konzultaci ze sociální pracovnicí byl,dokonce podepsala neteř i léčení ,ale to podepsala před měsícem a během té doby už několikrát utekla.Vždy když někam má jít o tom mluvit tak uteče.Myslím že to udělá i tentokrát.Matka jí přece nemůže svázat.Protože dokud to dítě se chce nechat léčit a ještě nemá potřebu si dát další dávku,v tu chvíli není nikde žádná pomoc,protože je zrovna víkend,nebo není místo a soud to také ještě nenařídil.No a za dva dny už je zas pryč.Nelíbí se mi přístup k narkomanům,mám z toho dojem jako by jim to všichni dovolovali,ještě se jich ptají ,jestli chtěj přestat.Už se nedivím, že fetáků přibývá a nemoci co takoví lidé roznáší.

Odpověděl:
Dobrý den, nejbližší centrum pro pomoc závislým jsem našla v Rumburku - Kontaktní poradenské centrum pro drogově závislé, tř. 9. Května 1127/25, Rumburk, 408 01, telefon: 412 331 017; 602 195 104. Dále je možnost kontaktovat Centrum ambulantních služeb - program ambulantního poradenství, ADVAITA, o.s., Rumunská 14/6, Liberec, 460 01, telefon: 482 750 607. Ohledně pomoci a poradenství se tam mohou obrátit i rodiče bez dcery. Přeji hodně štěstí. PS: Ještě ohledně léčby závislosti - to, aby se závislý chtěl sám léčit a sám byl motivován ke změně, je jedním z nejdůležitějších předpokladů úspěšné léčby. Pokud dotyčný podstupuje léčbu na základě vnějšího nátlaku a z donucení, zpravidla tuto léčbu nedokončí a nebo se k užívání časem vrací. Pokud se týká počtu závislých, subjektivně můžete mít dojem, že jich přibývá, neboť se v tomto problému aktuálně pohybujete. Nicméně dle statistik Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti při Radě vlády pro koordinaci protidrogové politiky se jejich počet již řadu let udržuje na přibližně stejné úrovni.