automaty
Prosím Vás o radu,syn hraje na automatech, snažíme se mu to rozmluvit, my rodiče i jeho přitelkyně, bohužel nic nepomáhá.Syn se nechce sám obrátit na odborníka, přesto bych Vás chtěla požádat o radu co se dá dělat.Synovi je 30 let. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Věřím, že Vám na synovi záleží a proto mu chcete pomoct. Bohužel jestli on sám nevidí problém a o pomoc nestojí, nezbývá Vám, než se počkat, až na to přijde. Teď se postarejte sami o sebe. Postarejte se o to, že jeho hraní Vás bude poškozovat co nejméně, že bude utrácet pouze svoje peníze, resp. ne Vaše, udělejte si sami něčím radost apod. Společně (rodiče, přítelkyně, další přátelé?) se domluvte na jasných pravidlech - jak to bude s penězi a půjčováním peněz, se splácením dluhů, které si hraním nadělá, kolik peněz musí nosit domů, aby tam mohl bydlet, za jakých okolností se s ním budete vídat apod. Jestli to půjde, zapojte ho do debaty. I on bude nejspíš nespokojený. A nebojte se v tomhle směru obrátit na odborníky, např. na nejbližší poradnu pro rodiče a blízké lidí, kteří mají problémy se závislostí. V Praze je takových poraden několik, ale bohužel nevím, odkud jste, abych Vám poradila. Jestli sami nenajdete kontakt, napište znovu. Synovi můžete říct, jak celou situaci vnímáte. Mluvte ale o sobě, svých obavách, pocitech. Neodsuzujte ho, nevyčítejte, nevyhrožujte mu něčím, co pak neuděláte. Buďte upřímní, srozumitelní a důslední! Trvejte na dohodnutých pravidlech a neochraňujte ho před důsledky, které s sebou hraní automatů přináší (jako třeba dluhy). V neposlední řadě mu můžete dát kontakt na nejbližší AT poradnu, nebo jinou organizaci, která se problémem zabývá. PS: Kontakty na některá zařízení můžete najít na www.drogy-info.cz na "mapě pomoci".