Jak poznám jestli bral drogy?
Jirka
Prosím o radu.Můj spolupracovník se mnou pracuje(zaučuje se) dva měsíce.Je to náročná práce po fyzické strance i větší zátěž na psychiku. Nevím jestli bere nebo bral drogy. Když mu řeknu ,že má udělat nějakou práci - příprava materiálu, úklid ,kontrola chdu stroje,aj. tak někdy vúbec nereaguje nebo se zpožděním.Ze začátku to vypadalo tak,že jsem mu řekl vyhoď zbytky do kontejneru.To co padlo mimo kontejner prostě nechal ležet.Až po velmi důrazném příkazu to uklidil.Připadá mi to jako bych ho měl "vodit za ruku." I když děla jen méně zodpovědnou práci.Nechtěl bych mu ublížit,ale pro mě je to zatím kromě práce zátěž navíc.Jeho reakce jsou v některých situacích pomalé ( paměť, pozornost).Porďte prosím jestli to může být ,že bral nebo bere nějaké drogy. Děkuji Vám za odpověď. Jirka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto přes internet se to dá dosti těžko posoudit. Váš spolupracovník je možná intelektově pomalejší, možná není zvyklý pracovat pod tlakem, možná má nějaké psychické potíže/onemocnění... Nevím, zda by se mohlo jednat o drogy. Pokud by měl s drogami zkušenost v minulosti, tak není obvyklé, aby ho to takto ovlivnilo i do budoucna, jestliže je již nebere. Pokud beru v úvahu hypotézu, že jeho stav má něco společného s drogami, tak by musel být akutálně intoxikovaný - být pod vlivem drogy (nebo alkoholu či uklidňujících léků, což se taky nedá vyloučit) přímo na pracovišti. Zaměstnavatel může udělat namátkovou kontrolu, zda jsou zaměstnanci pod vlivem drog či alkoholu v pracovní době (např. orientačními testy na drogy nebo dechovou zkouškou na alkohol) a udělit nějaké sankce těm, kteří by měli testy pozitivní. Nevím ale, zda je to v tomto případě na místě. Vzhledem k tomu, že nemám dostatek informací, těžko Vám mohu konkrétněji odpovědět.