Doléčení
Merci
Dobrý den. Od známé dcera začala s pervitinem. Nakonec se celá situace vyhrotila natolik, že je v současné době na léčení v Kroměříži. Známá mne poprosila, zda bych nenašla na internetu nějaké doléčovací centra, protože léčba v Kroměříži bude trvat pouze 14 dní. Nenašla jsem zatím žádná. Mohli by jste mi poradit. Podotýkám, že slečně je méně než 18 let a je z Olomouckého kraje. Děkuji za rychlou odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud je dcera vaší známe v PL Kroměříž hospitalizovaná na 2 týdny, nejedná se o léčbu závislosti, ale o detoxifikaci, která je v léčbě prvním krokem. Ohledně její další léčby bych doporučovala kontaktovat olomoucké P-centrum, které poskytuje jak ambulantní léčbu, tak doléčování. Vzhledem k tomu, že nepíšete, jak dlouho dotyčná brala, jaké je její sociální zázemí a jaké má případně další problémy (škola, zaměstnání, bydlení, zdravotní stav atd.), nejsem schopna posoudit, zda pro ni bude ambulantní léčba optimální. Ale to s vámi každopádně zkonzultují v P-centru. Obecně platí, že pro závislé, kteří mají za sebou delší "drogovou karieru", špatné sociální zázemí, právní problémy atd., je vhodnější střednědobá či dlouhodobá léčba v terapeutické komunitě, naopak pro ty, kteří např. stále pracují či studují, mají bydlení a rodinné zázemí je výhodnější léčba ambulantní. A tady je kontakt: P-centrum Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 Tel.: 585 221 983 http://p-centrum.cz Přeji hodně štěstí.